اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت؛

کلنگ‌زنی نخستین کارخانه تولید پرمنگنات پتاسیم خاورمیانه در زنجان

خبرگزاری فارس: نخستین کارخانه تولید پرمنگنات پتاسیم خاورمیانه در زنجان کلنگ‌زنی شد.

کلنگ‌زنی نخستین کارخانه تولید پرمنگنات پتاسیم خاورمیانه در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، استاندار زنجان ظهر امروز با حضور مسئولان این استان، نخستین کارخانه تولید پرمنگنات پتاسیم در منطقه خاور میانه و چهارمین کارخانه بعد از کشورهای آمریکا، چین و هند را در زنجان کلنگ‌زنی کرد.
محمد رئوفی‌نژاد در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه تولید پرمنگنات پتاسیم با اشاره به اینکه این کارخانه حاصل دانش، تعهد و تخصص جوانان این استان است، اظهار داشت: جوانان این استان با این همه انگیزه و تعهد به ساختن این مملکت، نظام و انقلاب پرداخته‌اند که قابل تقدیر است.
وی با اشاره به اینکه بهترین و ماندگارترین سرمایه در ایران اسلامی همین جوانان متعهد و متخصص هستند که با این انگیزه و هدف برای خودکفایی ایران تلاش می‌کنند، افزود: این جوانان می‌توانند آینده نظام، کشور و استان را با این همه هوشمندی و تعهد به بهترین شکل رقم بزنند.
استاندار زنجان با بیان اینکه تدبیر، انگیزه قوی و مدیریت سبب شده تا این کارخانه برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه و در استان زنجان به دست جوانان این مرز بوم شکل گیرد، خاطرنشان کرد: تولید پرمنگنات پتاسیم با این دانش در انحصار سه کشور آمریکا، چین و هند بود که در آینده خیلی نزدیک ایران به عنوان چهارمین کشور جهان به جمع تولید کنندگان پتاسیم پیوسته و صاحب صنعت و تولید کالای استراتژیک پرمنگنات پتاسیم شده و بسیاری از صنایع کشور را از نظر مواد اولیه از حالت وابسته بودن به خارجی‌ها نجات خارج می‌کند.
وی با اشاره به اینکه امروزه 20 میلیون دلار ارز برای وارد کردن 4 هزار تن مواد اولیه از کشور خارج می‌شود، تصریح کرد: کارخانه پرمنگنات پتاسیم می‌تواند بخش اعظم مواد اولیه صنایع در کشور را بر طرف کند.
رئوفی‌نژاد با اشاره به سرعت فرآیند صدور اخذ مجوز برای کلنگ‌زنی این کارخانه گفت: به دلیل ضرورت کار که قابل توجه بود فرآیند کار به شدت دنبال شده و در مدت 45 روز همه کارها انجام و امروز به مرحله کلنگ‌زنی رسیده است.
استاندار زنجان با بیان اینکه همه سرمایه‌گذاری‌ها در استان با همین سرعت و شدت دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر برخی مشکلات از قبیل مشکلات زمین نبود این کارخانه در مدت 20 روز کلنگ‌زنی می‌شد.
وی به حمایت همه دستگاه‌ها و تعامل با سرمایه‌گذاران به ویژه با سرمایه‌گذار کارخانه پرمنگنات پتاسیم تاکید کرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول