اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا سال 2020 میلادی؛

بیشترین میزان دیابت در منطقه خاورمیانه ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان جهانی بهداشت تا سال 2020 میلادی بیشترین میزان بیماری دیابت در منطقه خاورمیانه ایجاد می‌شود و این بیماری نیز در ایران نیز به میزان بسیاری رشد یافته است.

بیشترین میزان دیابت در منطقه خاورمیانه ایجاد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رویا کلیشادی ظهر امروز در همایش مدارس مروج سلامت با اشاره به اینکه طرح مدرسه مروج سلامت تنها به مدارس اختصاص ندارد، اظهار داشت: این طرح به تمام افراد مرتبط با نظام مدرسه اختصاص دارد و دسترسی سریع به کودکان و نوجوانان در مدارس از دلایل انتخاب مدارس به عنوان مجری طرح مروج سلامت است.
وی با بیان اینکه کشور باید به سوی سالم‌تر بودن نسل آینده حرکت کند، اضافه کرد: رسالت عمده تحقق این موضوع بر عهده افراد مرتبط با کودکان و نوجوانان است و این افراد باید وظیفه خود را در این زمینه به صورت مناسب انجام بدهند.
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به اهمیت سلامتی برای تمام افراد اشاره کرد و بیان داشت: سلامتی برای تمام گروه‌های سنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه شکل‌گیری عادت کودکان و نوجوانان آسان‌تر است، افزود: اصلاح و تغییر شیوه‌های زندگی از مهم‌ترین نیاز‌های جامعه امروز است و عادت‌های کودکان باید به سوی شیو‌ه‌های رفتاری و زندگی سالم تغییر کند.
کلیشادی به اهمیت سلامتی در تمام زمان‌ها اشاره کرد و گفت: سلامتی زمان حال و آینده کودکان و نوجوانان باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و وضعیت سلامتی افراد باید در سطوح مختلف ارتقا یابد.
وی با اشاره به اینکه عوامل مختلف موثر بر بروز بیماری‌ها به افراد تاکید کرد: تنها 20 درصد از عوامل ارثی بر افراد موثر هستند و 80 درصد از عوامل بروز بیماری‌ها در افراد به شیوه زندگی و عوامل محیطی باز می‌گردد.
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: شرایط مختلفی سبب بروز بیماری در افراد می‌شود و عوامل خطر‌زا باید به منظور ارتقای سلامتی در افراد کنترل شود.
وی با اشاره به اینکه سلامتی کودکان باید از دوران جنینی کنترل شود، اظهار داشت: سلامتی مادران باید در دوران بارداری کنترل شود و ارتقای سلامتی کودکان از دوران جنینی در راستای ایجاد جامعه سالم نقش موثری دارد.
کلیشادی به اهمیت توجه به سلامتی نسل آینده اشاره کرد و افزود: در صورت بی‌توجهی به سلامتی زمان  حال افراد سلامت آنها در نسل آینده با مشکل مواجه می‌شود و به مخاطره می‌افتد.
وی تصریح کرد: اختلالات رفتاری و شیوه زندگی باید اصلاح شود و در حال حاضر عمده بیماری‌های وا‌گیر‌دار با افزایش پوشش‌های ایمنی و روش‌های مناسب کنترل شده‌اند.
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به رشد بیماری‌های غیر‌واگیر در سطح جامعه اضافه کرد: در حال حاضر این بیماری‌ها به میزان بسیاری افزایش یافته است اما سن بروز بیماری‌های غیر‌واگیر در افراد کاهش یافته است.
وی به ضرورت کنترل عوامل محیطی به منظور جلوگیری از رشد این بیماری‌ها اشاره کرد و بیان داشت: بنیاد بروز بیماری‌های امروز از سنین کودکی و نوجوانی آغاز می‌شود و مسئولان باید از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کنند.
کلیشادی با اشاره به کنترل عوامل بروز بیماری‌های غیر واگیر تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان جهانی بهداشت تا سال 2020 میلادی بیشترین میزان بیماری دیابت در منطقه خاورمیانه ایجاد می‌شود و این بیماری نیز در ایران نیز به میزان بسیاری رشد یافته است.
وی به افزایش پوکی استخوان در سطح جامعه در حال حاضر زنان ایرانی دچار این بیماری شده‌اند و شیوه‌های رفتاری و عادت‌های نا‌مناسب زندگی از دلایل بروز این بیماری محسوب می‌شود.
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: آغاز بروز این بیماری از دوره‌های کودکی و نوجوانی آغاز می‌شود و بی‌تحرکی و چاقی افراد این بیماری را تشدید می‌کند.
وی به نقش مدارس مروج سلامت در راستای کنترل این بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: این مدارس باید شیوه‌های زندگی جوامع را تغییر بدهند و با تحقق این موضوع شیوه‌های رفتاری سالم را میان مردم و به ویژه دانش‌آموزان نهادینه کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول