اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه دروازه خاورمیانه است

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه 330 کیلومتر از مرز کشور را در خود جای داده است‌، با سلیمانیه و دیاله مرز مشترک دارد به گونه‌ای که می‌توان کرمانشاه را دروازه خاورمیانه دانست.

کرمانشاه دروازه خاورمیانه است
به گزارش خبر‌گزاری فارس از کرمانشاه، سید‌دادوش هاشمی در نخستین همایش پدافند غیرعامل که با حضور معاون امنیتی انتظامی و رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور، مسئولان کشوری و استانی در سالن آمفی تئاتر هتل پارسیان بر‌گزار شد، اظهار کرد: اگر آب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کرمانشاه که به کشور عراق می‌روند مهار شوند این استان 10 درصد از مواد غذایی کشور را تامین می‌کند.
وی افزود: سفر رهبری به استان کرمانشاه مصوبات خوبی را همراه داشت به گونه‌ای که کار تشریفات راه‌اندازی راه‌آهن کرمانشاه به خسروی که در حدود 300 کیلو‌متر است انجام شده و در بحث اشتغال‌زایی نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است.
هاشمی ادامه داد: کشور ایران نظامی اسلامی دارد که به مردم خود خدمت می‌کند و کشور‌های دیگر جهان اسلام به تبعیت از ما به دنبال نظام اسلامی در کشور‌هایشان هستند.
استاندار کرمانشاه با اشاره به جایگاه ایران از لحاظ موقعیت جغرافیایی‌، سیاسی و اقتصادی در منطقه اضافه کرد: ایران جایگاه ویژه‌ای در منطقه دارد و کشوری قدرتمند است که تمام کارهای خود را بر مبنای دین اسلام انجام می‌دهد.
وی اضافه کرد: امتیازات ایران سبب شده است که همواره در هجمه کشورهای استثمارگر قرار گیرد طبیعی است باید ایران را قوی کنیم تا در برابر تهدیدات دشمنان آماده باشد.
وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه 330 کیلو‌متر از مرز کشور را در خود دارد، ادامه داد: کرمانشاه با سلیمانیه و دیاله مرز مشترک دارد به گونه‌ای که می‌توان گفت کرمانشاه دروازه خاورمیانه است.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: کرمانشاه در بحث هدفمند‌کردن یارانه در زمینه‌های خدمات‌، تجارت، کشاورزی، صنعت‌، حامل‌های انرژی جایگاه خود را پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: اگر سر‌مایه‌گذاران در کرمانشاه سر‌مایه‌گذاری کنند بازار عراق را در دست می‌گیرند.
وی خاطر‌نشان کرد: یا‌دمان‌ها و موزه شهدا در دولت نهم و دهم در کرمانشاه ساخته شده است تا کاروان‌های راهیان نور از آن دیدن کنند نیاز است برای نسل آینده تا بدانند ایران جوانانی داشته است که از نظام و سرزمین خود دفاع کرد‌ه‌اند‌.
هاشمی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس افزود: کشور هشت سال درگیر جنگ بود در حالی که کرمانشاه پادگان مطلق بود و به دلیل اثرات جنگ نتوانست آنگونه که هست توسعه یابد.
استاندار کرمانشاه در پایان با بیان سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه گفت: مردم ولایت‌مدار و با ایمان استان کرمانشاه با استقبال بی‌نظیر خود حماسه دیگری آفریدند و حضور رهبری در میان کرمانشاهیان زخم‌های این دیار را التیام بخشیدند و روح تازه‌ای در کرمانشاه دمید.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول