اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کاشان؛

سومین دفتر خوشنویسی "هل‌اتی" بسته شد

خبرگزاری فارس: سومین جشنواره خوشنویسی "هل‌اتی" همراه با بزرگداشت استاد و پیشکسوت هنر خوشنویسی شمس الدین ابوالوفا حسینی طی مراسمی به کار خود پایان داد.

سومین دفتر خوشنویسی "هل‌اتی" بسته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سرپرست انجمن خوشنویسان شعبه این شهرستان جمعه شب در مراسم اختتامیه سومین جشنواره "هل اتی"، از خوشنویسی به عنوان یکی از بارزترین نمونه‌های هنر ایرانی نام برد و گفت: خطه دارالمؤمنین کاشان به عنوان شهر فرهنگ، تمدن و هنر پرورش‌دهنده پیشکسوتانی چون معزالدین کاشانی از بزرگان نستعلیق کشور است. 
احمد خوش‌حساب با اشاره به برگزاری سومین جشنواره خوشنویسی هل‌اتی در چهار قالب خوشنویسی شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث، تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره را 70 نفر ذکر کرد.
وی ایجاد گردهمایی و همدلی میان هنرمندان، معارفه هنرمندان نخبه و استادان برتر کشور و استان و معرفی آثار خوشنویسی در راستای انتقال تجربیات هنری اساتید به هنرجویان علاقمند این رشته را از اهداف برگزاری سومین جشنواره خوشنویسی هل‌اتی دانست.
به گفته وی اعتلای فرهنگ و هنر خوشنویسی، تشویق هنرمندان این عرصه و ایجاد بستری مناسب به منظور بروز خلاقیت هنری و شناسایی هنرمندان جوان و خلاق از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نیز در این مراسم هنر خوشنویسی را یکی از بارزترین نمونه‌های هنر اسلامی دانست.
مهدی صباغی گفت: با تبدیل شدن این هنر به زبان مشترک مسلمانان، زمینه‌ای فراهم شده تا کلام وحی این پدیده شنیداری به زیباترین شکل آن یعنی تجسم بصری حقایق روحانی در قالب هنر خوشنویسی اسلامی پا به عرصه ظهور نهد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، در پایان این مراسم بر اساس رأی هیئت داوران سومین جشنواره خوشنویسی هل‌اتی، علی خیری، مجتبی شریفی، شهناز ملکی و غلامرضا جهان‌شاهی به عنوان نفرات اول تا چهارم در رشته نستعلیق معرفی و تقدیر شدند.
همچنین پیمان گل‌کار، ذبیح‌الله لوءلویی‌مهر و سید فاتح سید نطنزی مقام‌های اول تا سوم سومین جشنواره خوشنویسی هل‌اتی در رشته شکسته را به خود اختصاص دادند.
هیئت داوران برای مقام‌های اول و سوم رشته نسخ انتخابی نداشت و علیرضا یوسفی را شایسته رتبه دوم در این رشته دانست.
همچنین هیئت داوران این جشنواره مسعود واحدی را شایسته مقام سوم ثلث معرفی کرد و برای مقام‌های اول و دوم این رشته انتخابی نداشت.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، برپایی نمایشگاهی از آثار خوشنویسی شرکت‌کنندگان در سومین جشنواره هل‌اتی از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره بود.
سومین جشنواره خوشنویسی هل اتی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته حمایت و نظارت هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ریسندگی خاطره، فرش مهریس ماندگار، فرش فرخ سپهر و کانون تبلیغاتی صوفیا در تالار فرهنگ شهرستان کاشان برگزار شد.
انجمن خوشنویسان شعبه کاشان از سال 1366 تأسیس و در حال حاضر این انجمن دارای 50 هنرمند ممتاز، 10 هنرمند فوق ممتاز و چندین استاد است. 
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول