اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور جشنواره خط ‌نگاره‌های رضوی:

خوشنویسی از جایگاه آکادمیکی در کشور برخوردار است

خبرگزاری فارس: داور نخستین جشنواره ملی نقاشی خط و خط ‌نگاره رضوی در خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشنویسی تنها یک هنر نیست بلکه یک فرهنگ است، گفت: خوشنویسی از جایگاه آکادمیک و خوبی در کشور برخوردار است.

خوشنویسی از جایگاه آکادمیکی در کشور برخوردار است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نصرالله افجه‌ای شنبه‌شب در نخستین جلسه پرسش و پاسخ داوران و اعضای شرکت ‌کننده در جشنواره اظهار داشت: خوشنویسی از جایگاه آکادمیک برخوردار است.
وی تصریح کرد: ما امروز در خوشنویسی دارای رتبه و مقام‌های خوبی هستیم به طوری که از مکتب هنر فراتر رفته است.
داور نخستین جشنواره ملی نقاشی خط و خط ‌نگاره رضوی در خراسان جنوبی ادامه داد: خط در ظاهر پیامی ندارد اما دارای عناصر اصلی در الفبا است که با توازن، موضوع و مفهوم را می‌رساند.
افجه‌ای نقاشی را یک رسانه دانست و افزود: نقاشی با قرارگیری در قالب فوم با طبیعت جان می‌گیرد اما خط نیاز به اصول و مبانی خاصی است تا بتواند در قالب ویژه خود قرار گیرد. 
داور نخستین جشنواره ملی نقاشی خط و خط ‌نگاره رضوی در خراسان جنوبی تصریح کرد: آثار تولید شده در کارگاه‌ها نباید تکراری و تلفیق شده از جای دیگر باشند و قالب‌های خوشنویسی نیز باید رعایت شده باشد چراکه اگر همه چیز براساس واقعیت باشد زیباتر است.
وی با انتقاد از آنچه که در دانشگاه هنر در زمینه نقاشی‌خط تدریس می‌شود کم است و نیاز جامعه را برطرف نمی‌کند، افزود: باید ساعات بیشتری برای تدریس در نظر گرفته شود.
داور نخستین جشنواره ملی نقاشی خط و خط ‌نگاره رضوی در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خلق یک نقاشی به سادگی به دست نمی‌آید بلکه بر اساس رنگ و فوم است که پیام خود را به مخاطب منتقل می‌کند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول