اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد یزد:

جشنواره خوشنویسی رضوی شاخص فرهنگی یزد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: جشنواره ملی خوشنویسی رضوی پس از برگزاری هشت دوره به یکی از شاخص‌های فرهنگی و هنری استان دارالعباده یزد تبدیل شده است.

جشنواره خوشنویسی رضوی شاخص فرهنگی یزد است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، محمود عالیشوندی اظهار داشت: جشنواره خوشنویسی رضوی به عنوان پدیده فرهنگی بزرگ استان شناخته شده است و برای حفظ این جایگاه و استمرار این حرکت قدسی نیاز به حمایت و توجه بیشتر مسئولان  و سرمایه‌گذاری بیشتر نهادهای غیر دولتی داریم.
وی یادآور شد: جشنواره خوشنویسی رضوی به این جایگاه رسیده است که امروز می‌توانیم شهر یزد را با نام این جشنواره به جهان اسلام و مردم دنیا معرفی کنیم.
عالیشوندی از هنر خوشنویسی به عنوان شاخصه فرهنگ و تمدن هر ملتی یاد کرد و تصریح کرد: جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد تاثیر فراوانی در حفظ خط و اشاعه این هنر والای اسلامی همراه با فرهنگ رضوی داشته است .
دبیر جشنواره ملی خوشنویسی رضوی بیان داشت: بخش ویژه جشنواره جشنواره‌ها با هدف شناخت بیشتر هنرمندان خوشنویس دوره‌های قبل و ایجاد انگیزه برای جوانان خوشنویس و بسط و گسترش هنر خوشنویسی در دوره نهم برای نخستین بار به جشنواره خوشنویسی رضوی اضافه شده و با افزایش هدایا در این بخش امیدواریم پیوندی شایسته بین هنرمندان این دوره با دوره‌های گذشته ایجاد نماییم.
عالیشوندی گفت: نمایشگاه آثار برگزیدگان جشنواره، بخش ویژه نمایش آثار اساتید برجسته خوشنویسی کشور و بخش ویژه بانوان به همراه برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنر خوشنویسی به محتوای جشنواره امسال غنای بیشتری میبخشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: قصد داریم در حاشیه جشنواره امسال برای نخستین بار کارگاه آموزشی اقتصاد در هنر را با کمک مراکز دانشگاهی استان برگزار کنیم و با برگزاری این کارگاه آموزشی اعتماد بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری جلب نماییم.
وی افزود: در نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد برای نخستین بار بستر برگزاری اکسپوی هنری در یزد فراهم شده است و آثار هنری فاخر دوره‌های گذشته و این دوره جشنواره در آن به فروش میرسد.
عالیشوندی با ابراز گلایه از تخصیص نیافتن بودجه فرهنگی سال گذشته استان به جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد اظهار امیدواری کرد: این بودجه فرهنگی در سال جاری به جشنواره اختصاص یابد تا ضمن برگزاری با شکوه نهمین دوره جشنواره امکان انتشار کتاب آثار نیز فراهم شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول