اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار کرج تاکید کرد:

ضرورت رعایت بهداشت در هیئت‌های مذهبی

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: هیئت‌های مذهبی در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان (ع) از نظر رعایت بهداشت مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند.

ضرورت رعایت بهداشت در هیئت‌های مذهبی
علی اصغر کمالی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مردم مسلمان و ولایت‌مدار ایران اسلامی هر ساله در ایام محرم و صفر مراسم‌ عزاداری برای واقعه عاشورای حسینی (ع) و اهل بیت (ع) برگزار می‌کنند.
وی تصریح کرد: به دلیل عشق و علاقه ملت ایران به سالار شهیدان و یاران مظلوم این بزرگوار، یکی از بزرگترین مراسم‌های مذهبی سراسر جهان در تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) و در کشورمان برگزار می‌گردد.
این مسئول ادامه داد: در این مراسم مذهبی و معنوی تمام قشرهای جامعه از دانشگاهی و بازاری گرفته تا  پیر و جوان در کنار یکدیگر حضور یافته و بیشترین نذورات را ملت مسلمان ایران اهدا می‌کنند.
کمالی‌زاده با اشاره به طبخ غذا و توزیع آن در میان عزاداران به ویژه در دو دهه نخست عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: ضروری است که این اقدامات در محیطی به طور کامل بهداشتی انجام و از وسائل بهداشتی نیز استفاده گردد.
وی تاکید کرد: حفظ سلامت سوگواران امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بانیان هیئت‌های مذهبی و تکایا در این زمینه مسئولیت خطیری بر عهده دارند.
 
* لزوم ذبح بهداشتی دام در محرم و صفر
معاون خدمات شهری کرج در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم رعایت بهداشت در خریداری و ذبح دام زنده در هیئت‌ها و تکایای مذهبی تاکید کرد و گفت: یکی از سنت‌های حسنه مردم ایران در مراسم مذهبی انجام نذورات است، و مردم در بسیاری از موارد احشام را در مقابل هیئت‌ها و تکایا ذبح می‌کنند.
کمالی‌زاده تاکید کرد: در این بخش باید دام از مراکز مجاز تهیه و به صورت بهداشتی ذبح گردد تا مسائل بهداشتی رعایت گردد.
وی افزود: شهرداری و دیگر نهادهای مسئول برای تامین نیاز مردم در توزیع احشام زنده  برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار داشته و در ایام محروم و صفر مراکز مجاز عرضه دام در کرج راه‌اندازی خواهند شد.
کمالی‌زاده در پایان تاکید کرد: مدیران هیئت‌ها و تکایای مذهبی موظف هستند که مسائل بهداشتی را در تمام موارد رعایت کرده و خوشبختانه تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد که هماهنگی و تعامل خوبی میان مدیران هیئت‌های مذهبی و مسئولان بهداشتی برقرار بوده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول