اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عنبرآباد:

محرم یادآور رویارویی فضائل و رذایل است

خبرگزاری فارس: امام جمعه عنبرآباد گفت: محرم یادآور رویارویی فضائل و رذایل، درستی و زشتی است.

محرم یادآور رویارویی فضائل و رذایل است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته عنبرآباد با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: محرم یادآور رویارویی فضائل و رذایل، درستی و زشتی است.
وی در مورد علل ماندگاری نهضت کربلا و رمز جاودانگی عاشورا بیان داشت: از دیدگاه قرآن تنها حق باقی می‌ماند و باطل قابلیت استمرار ندارد.
امام جمعه عنبرآباد افزود: پیامبر اکرم (ص) دعا کردند، "خداوندا محبت حسین (ع) را در دل‌های مردم بینداز"، این حرارت را خداوند در دل‌ها قرار داده و کسی نمی‌تواند آن را بگیرد.
وی عنوان کرد: عامل دیگر جاودانگی نهضت کربلا که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده، اخلاص در عمل است، هرکس کاری را برای خدا و با اخلاص انجام دهد، جاودانه می‌شود.
افشارمنش تصریح کرد: جامعیت نهضت سیدالشهدا (ع)، برپایی مجالس عزاداری و تبلیغ حسینی و تلاش مستمر و سیره عملی ائمه‌اطهار (ع) در اقامه عزاداری سید‌الشهدا از دیگر علل این ماندگاری است.
امام جمعه عنبرآباد اظهار داشت: یکی از فلسفه‌های قیام سید‌الشهدا (ع) اقامه امر به معروف و نهی از منکر بود.
افشارمنش گفت: برای عملی شدن امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید افراد معروف و منکر را بشناسیم و سپس به نشر و گسترش خوبی‌ها بپردازیم.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته عنبرآباد با گرامیداشت هفته بسیج بیان داشت: بسیج یادگار امام راحل است که با الهام گرفتن از قرآن و سنت نبوی پایه‌گذاری شده است.
خطیب جمعه عنبرآباد همچنین با اشاره به تحریم‌های غرب علیه ایران عنوان کرد: 90 درصد این تحریم‌ها عملیات روانی است.
افشارمنش گفت: مدتی است که آمریکا و همکاران آنها در منطقه از جمله ترکیه، قطر و عربستان تکیه‌گاه مقاومت اسلامی در مرزهای رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند.
وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرسه اظهار داشت:  ایشان فردی استقلال‌طلب، شجاع و به دور از هرگونه فساد بودند و برای تصویب قوانین شرعی تلاش زیادی کردند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول