اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

مجلس نحوه تدوین و تصویب بودجه را اصلاح کند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از مجلس هشتم که عمر آن رو به پایان است می‌خواهیم نحوه تدوین و تصویب بودجه را اصلاح کند.

مجلس نحوه تدوین و تصویب بودجه را اصلاح کند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی مقدسی ظهر امروز در مراسم اختتامیه سومین مجمع سالانه مدیران دیوان محاسبات کشور در زیباکنار این شهر، آموزش مستمر کارکنان دیوان محاسبات را مورد تاکید قرار داد.
وی اظهار داشت: ایجاد مجتمع آموزشی به منظور به‌روز رسانی و آموزش مداوم متولیان نظارتی دیوان محاسبات نقش مهمی در افزایش دقت و تقویت ناظران دارد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتظار مردم از دستگاه‌های نظارتی این است که با همان پاکدستی و ایثارگری بر امور دستگاه‌های اجرایی نظارت کنند، تصریح کرد: پیشگیری از بروز مطالبه غیرمنطقی و تبعیض در دستگاه‌های اجرایی امری ضروری است و با توجه به اقدام‌های جدید انجام شده در دیوان محاسبات، این دیوان هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد.
وی با اشاره به تخصیص نیافتن اعتبارت صندوق مهر امام رضا (ع) اذعان داشت: از 600 میلیارد اعتباری که برای صندوق مهر امام رضا تصویب شده بود یک ریال هم اختصاص نیافته است.
مقدسی، دولت احمدی‌نژاد را طبق برخی از اظهارنظرها، جزو پاکدست‌ترین دولت‌های پس از انقلاب نامید و افزود: اگر چه ما نیز این گفته را قبول داریم ولی همین دولت‌های پاکدست باید به خاطر ادعایی که دارند از طرف دستگاه‌های نظارتی مورد نظارت قرار گیرند چرا که نظام ولایی و الهی ما دولت‌های پاکدست را نیز از نظارت مصون نکرده است.
وی با تصریح بر اینکه دیوان محاسبات تلاش می‌کند تا مانند علی (ع) به هنگام حراست از بیت‌المال تفاوت قائل نشود، ابراز داشت: حضرت علی (ع) آتش را به دست‌های برادر خود عقیل گذاشت و فرمود حراست از بیت‌المال بر او واجب است.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر نظارت بیشتر دیوان محاسبات بر  تخصیص بودجه و اعتبار پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات باید از عدم تخصیص یا کامل نبودن تخصیص اعتبارات برای اجرای پروژه‌ها از طرف دستگاه‌های اجرایی رفع ابهام کند.
وی، ایجاد زمینه و فراهم شدن بستر برای تغییرات اساسی در تدوین و تصویب بودجه در دیوان محاسبات کشور را مهم دانست و ابراز داشت: دولت می‌گوید در سال گذشته یک میلیون و 600 فرصت شغلی و امسال 2.5 میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده است ولی چرا ما نتوانستیم از این 2.5 میلیون فرصت شغلی بهره‌برداری کافی داشته باشیم و نتوانیم منابع آن را تأمین کنیم.
مقدسی، مکانیزه کردن سیستم‌های نظارتی، تعیین اهداف نظارت دقیق در اذهان عمومی، تلاش برای تحقق آرمان‌ها و اهداف مورد نظر و... را در تقویت دیوان محاسبات تاثیرگذار خواند.
وی، خواستار اصلاح نحوه تدوین و تصویب بودجه در مجلس شد و خاطرنشان کرد: از مجلس هشتم که عمر آن در حال پایان است می‌خواهیم نحوه تدوین و تصویب بودجه را اصلاح کند تا یک یادگاری از این مجلس برای مردم باقی بماند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول