اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های خراسان جنوبی:

بودجه فرهنگی استان معطل مانده است/برنامه‌ فرهنگی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های خراسان جنوبی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اتفاقات چند روز اخیر در زمینه‌های فرهنگی استان از مسئولان استانی خواست چرا بودجه فرهنگی استان معطل مانده است.

بودجه فرهنگی استان معطل مانده است/برنامه‌ فرهنگی وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در بیانیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های خراسان جنوبی که صبح امروز در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفت، ضمن محکوم کردن برپایی مراسمات کنسرت و موسیقی در آستانه محرم آمده است: ظاهرا بودجه کلان فرهنگی مصوب دولت بدون برنامه‌ریزی در استان مانده است.
در ادامه آمده است: امروز در شرایط حساس قبل از انتخابات مجلس نهم باید همه آحاد ملت ایران هوشیار باشند. بی‌شک دشمنان این نظام مقدس و دشمنان مردم به دنبال چالش‌های امنیتی در فضای سیاسی و اجتماعی کشور هستند. کما اینکه رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به چالش‌های امنیتی انتخابات پیش رو هشدار دادند و متذکر شدند که انتخابات باید پشتوانه امنیت و ذخیره امنیت کشور باشد و دشمن می‌خواهد علیه امنیت کشور سوء استفاده کند.
انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های خراسان جنوبی در این بیانیه تصریح کرد: در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر اجرای کنسرت‌های موسیقی پی در پی با فضای مبتذل به گوش می‌رسد. بی‌شک جنبش دانشجویی با موسیقی سالم مخالفتی ندارد، زیرا رهبر معظم انقلاب در سخنی بعضی موسیقی‌ها را مناسب دانسته‌اند، به طوری که در مورد این نوع موسیقی‌ها می‌فرمایند: موسیقی که برای گوش سپردن به آن، انسان عارف واقف خردمند، می‌تواند بلیط تهیه کند، در سالن اجرای کنسرت بنشیند و ساعتی از آن لذت ببرد. اما آنچه که در خاطر ماست رقص‌های مختلط و اختلاط مبتذل در این کنسرت‌ها در بیرجند جولان می‌دهد، که نمی‌تواند با آرمان‌های انقلاب اسلامی و جامعه مهدوی سازگاری داشته باشد.
این بیانیه با تاکید بر اینکه ظاهرا بودجه کلان فرهنگی مصوب دولت بدون برنامه‌ریزی در استان مانده است، تاکید کرد: البته رهبر معظم انقلاب نیز این طور در جلسه هیئت دولت ابراز نگرانی کرده بودند: وقتی راجع به همین بودجه فرهنگی صحبت شد به آقای رئیس جمهور گفتم که من وقتی شنیدم، شما این رقم کلان سنگین را تصویب کردید، از نحوه مصرف و جذب آن نگران شدم.
انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های خراسان جنوبی در ادامه آورده است: به نظر می‌رسد جریان انحرافی بر برنامه‌های خود مبنی بر افزایش شکاف‌های اجتماعی تاکید روز افزون دارد. مسئولان امر به ویژه سازمان میراث فرهنگی باید بیدار بوده و بستری برای افزایش این شکاف‌ها فراهم نکند. مگر نه اینکه اجرای این نوع کنسرت‌ها سبب افزایش حساسیت‌ها در بین امت حزب‌الله و مردم متدین شده و بی‌شک این نیز حرکت در ریل دشمن برای افزایش چالش‌ها در جامعه در آستانه انتخابات مجلس است.
در پایان جنبش دانشجویی مسلمان مسئولان و مردم را با توجه به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب نسبت به مسائل فرهنگی و انتخابات مجلس نهم به آگاهی بیشتر فرا می‌خواند و تبعات این نوع مراسمات را به دوش مسئولان استانی می‌داند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول