اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم:

تنها 8 درصد بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها به ورزش اختصاص دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تنها هشت درصد بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها به ورزش اختصاص دارد.

تنها 8 درصد بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها به ورزش اختصاص دارد
محمد کشتی‌دار در حاشیه نخستین گردهمایی فرهنگی ـ ورزشی هیئت رئیسه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: رقم بودجه ورزشی دانشگاه‌های سراسر کشور از محل اعتبارات فرهنگی دانشگاه‌ها تامین می‌شود که بر این اساس این رقم 8 تا 10درصد بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها است.

* افزایش 50 سانتی‌متری فضاهای ورزشی دانشگاه‌ها
مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط با سرانه فیزیکی ورزشی دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: در حال حاضر سرانه فضاهای ورزشی در دانشگاه‌های سراسر کشور و به ازای هر دانشجو در محیط‌های سر پوشیده در حدود یک متر مربع است که این رقم تا پایان برنامه پنجم توسعه به یک متر و 50 سانتی‌متر مربع افزایش می‌یابد.
وی در ارتباط با فضاهای روباز گفت: در حوزه فضاهای ورزشی روباز در حال حاضر سرانه هر دانشجو در این بخش در حدود دو متر مربع است که این رقم با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان برنامه پنجم توسعه به دو تا پنج سانتی‌متر افزایش می‌یابد.
مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط با اعمال هزینه برای ارائه خدمات ورزشی به دانشجویان گفت: هزینه‌های خدمات ورزشی برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به صورت رایگان است.

* هزینه‌های ورزش دانشجویی تا حد امکان رایگان است
این مسئول به مشکل برخی از دانشگاه‌های کشور در حوزه نگهداری و تامین فضاهای ورزشی دانشگاه‌های اشاره کرد و افزود: البته در این میان برخی از دانشگاه‌ها به دلیل آنکه با مشکلاتی در راستای حفظ و نگهداری فضاهای ورزشی دانشگاهی مواجه هستند بخشی از هزینه‌ها از دانشجویان اخذ می‌کنند.
مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: تا جایی که امکان دارد هزینه‌های ورزشی و ارائه خدمات دراین حوزه را برای دانشجویان دانشگاه‌های کشور به صورت رایگان است.
کشتی‌دار در ارتباط با ایجاد مجتمع‌های ورزشی در دانشگاه‌های کشور گفت: متمرکز کردن فعالیت‌های ورزشی در حوزه دانشجویی  دانشگاه‌های کشور به گونه‌ای است که در دانشگاه‌هایی که در صورتی که تعداد دانشجویان آن دانشگاه‌ها به مرز 15 هزار نفر برسد،‌ ایجاد مجتمع های ورزشی در آن دانشگاه‌ها الزامی می‌شود.

* تجهیز خوابگاه‌ها به وسایل ورزشی در اولویت کاری وزارتخانه
مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه گفت: در حوزه فعالیت‌های ورزشی دانشجویان دانشگاه‌های کشور آنچه که اکنون در دستور کار قرار گرفته تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی به اتاق ورزشی ایروبیک و وسایل ورزشی به عنوان یکی از اولویت‌های کاری در این حوزه است.
وی اذعان داشت: بر این اساس تمام خوابگاه‌های دانشجویی باید حداقل دارای یک اتاق ایروبیک و بدنسازی برای دانشجویان خوابگاهی باشند تا مشکل این دانشجویان در حوزه فضاهای ورزشی برطرف شود و آنان در شرایط آسان به این امکانات دسترسی پیدا کنند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول