اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:

بودجه‌نویسی کشور نیازمند تحول است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس خواستار تحول در بودجه‌نویسی کشور شد و گفت: بسیاری از ردیف بودجه پروژه‌ها با واقعیت انطباق ندارد.

بودجه‌نویسی کشور نیازمند تحول است
به گزارش خبرگزاری فارس از زیباکنار، حجت‌الاسلام محمدابراهیم نکونام بعد از ظهر امروز در سومین همایش سالانه مدیران دیوان محاسبات کشور با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: در مباحث حسابرسی باید حسابرسی تعهد و قیمت تمام شده لحاظ شود تا راحت‌تر به اهداف برسیم.
وی با بیان اینکه قیمت تمام شده کالا و خدمات و لحاظ تمام هزینه‌های پیدا و ناپیدا در کشور می‌تواند به ما کمک کند، افزود: در بسیاری از موارد این هزینه‌ها در قیمت تمام شده لحاظ نمی‌شود.
نکونام به کمیته کاری تفریغ بودجه مجلس اشاره کرد و گفت: عملکرد تمام کارها باید به مجلس گزارش شود.
نماینده مردم گلپایگان در مجلس عدم اعلام گزارش‌ها را دلیل تغییر نیافتن روش‌ها در بودجه سنواتی دانست و تصریح کرد: بودجه‌نویسی کشور نیازمند تحول است.
وی با تاکید بر نظارت به‌روز از دستگاه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات به دلیل عدم نظارت به‌روز است.
نکونام فساد مالی اخیر را اشکال در نظارت خواند و ابراز داشت: بانک ملی شعبه کیش وقتی نتوانست برای پرداخت تسهیلات از منابع خود استفاده کند از دیگر بانک‌ها استفاده کرد.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس به اشکال در سیستم نظارت اشاره کرد و یادآور شد: آموزش و پژوهش جزو کمیته‌های کاری مجلس است.
وی با تاکید براینکه سواد موضوعی ناظران و حسابرسان باید بالاتر از مجریان باشد، بیان داشت: یکی شدن مجری و ناظر سبب گستردگی فساد در بحث اقتصادی شده است و امیدواریم این قانون در مجلس اصلاح شود.
نکونام با بیان اینکه مجلس در 50 درصد افزایش حامل‌های انرژی ابهام دارد، اذعان داشت: مجلس و دیوان محاسبات در 30 درصد سهم تولید و صنعت نیز ابهام دارند و این ایرادها باید در استان‌ها دیده شود.
نماینده مردم گلپایگان در مجلس ارزیابی عملکرد برنامه پنجم را از موارد بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: برجستگی برنامه پنجم با الگوی ایرانی اسلامی باید مورد نظارت قرار گیرد.
وی سهم مشارکت مردم در بخش درمان را 30 درصد عنوان کرد و افزود: این اتفاق هنوز در کشور نیفتاده است.
نکونام با اشاره به اینکه بانک مرکزی در ماده 97 قانون پنجم باید در سامانه بانک مطابق بانکداری بدون ربا عمل کند، خاطرنشان کرد: آسیب‌شناسی مراحل رسیدگی قوانین و مقررات از موارد مهم است که باید مد نظر قرار گیرد.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس بر سرعت در کارها تاکید کرد و اظهار داشت: طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها در دادسراها اثر پیشگیرانه را از دست می‌دهد.
وی با بیان اینکه بسیاری از ردیف‌های بودجه پروژه‌ها با واقعیت انطباق ندارد، اذعان داشت: همه بر ریل این خط سیر و مدار اشتباه حرکت می‌کنند که نقص بزرگی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول