اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کرمان خبر داد:

افزایش تولید آبزیان به 194 تن

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: در پایان برنامه پنجم، تولید آبزیان در شهرستان کرمان به 194 تن افزایش می‌یابد.

افزایش تولید آبزیان به 194 تن
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمحسن قاسمی در حاشیه سفر به بخش ماهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: استخری با هزینه بالغ بر 40 میلیون تومان از محل اعتبارات جهاد کشاورزی به منظور ذخیره‌سازی آب مازاد در زمستان‌ احداث و به بهره‌وری رسیده است.
وی افزود: در این راستا با هدف اشتغالزایی بیشتر و همچنین ترویج پرورش ماهی در سراسر شهرستان کرمان به صورت آزمایشی، 4 هزار قطعه ماهی در این استخر رهاسازی شد که بعد از یک دوره امروز شاهد برداشت یک تن ماهی از آن بودیم.
قاسمی با بیان اینکه حدود 2 هزار منبع آبی در شهرستان کرمان وجود دارد، ابراز داشت: اگر 10 درصد از منابع آبی به منظور پرورش آبزیان اختصاص داده شود، می‌توان تولیدی بالغ بر 250 تن داشته باشیم.
وی تصریح کرد: هم اکنون حدود 130 تن تولید داریم و با برنامه‌ریزی مناسب پیش‌بینی می‌شود که این رقم به تا پایان برنامه پنجم به 194 تن افزایش یابد.
قاسمی عنوان کرد: قیمت تمام شده هر کیلو ماهی قزل‌آلا 2 هزار و 500 تومان است و با توجه به قیمت 5 هزار تومانی آن در بازار، 50 درصد سوددهی دارد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول