اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی قم خبر داد:

تولید هزار تن انواع آبزیان در قم

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی قم گفت: با حمایت­های صورت گرفته از کشاورزان، در سال جاری تولید هزار تن انواع آبزیان در قالب استخرهای دو‌منظوره در استان قم پیش‌بینی می­شود.

تولید هزار تن انواع آبزیان در قم
 به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه سالنمای خدمت، سید‌محمد‌رضا طاهری اظهار کرد: از طرح­های در دست اقدام سازمان جهاد کشاورزی استان قم، حمایت در زمینه ساخت استخرهای دو‌منظوره پرورش ماهی در استان است که در این راستا کمک بلا عوض به 67 استخر به تصویب رسیده است.
وی افزود: از این تعداد در یک سال اخیر پنج استخر احداث شده است که 40 تن در سال ظرفیت تولید ماهی در استان را افزایش خواهد داد.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: 9 استخر نیز در سالگرد سفر مقام معظم رهبری به قم افتتاح شد که ظرفیت تولید سالانه را 180 تن افزایش خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: هدف از احداث این استخرها ذخیره آب کشاورزی، پرورش ماهی، مدیریت آبیاری مزارع، اشتغال زایی و کمک در زمینه افزایش سرانه مصرف ماهی است.
طاهری اظهار کرد: همچنین به منظور اشتغال‌زایی زنان روستایی سه پایگاه تولید ماهی زینتی با کمک بلا عوض دولت در روستاهای استان قم احداث شده است.
وی عنوان کرد: چند پروژه­ تحقیقی ترویجی نیز به منظور تکثیر ماهیان زینتی خاص برای نخستین بار در کشور در سازمان جهاد کشاورزی استان قم در حال اجرا است.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی قم گفت: در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی در حال مطالعات گسترده روی ظرفیت‌های آبزی‌پروری استان قم هستیم تا به این وسیله علاوه بر اشتغال‌زایی پایدار از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری کنیم.
وی افزود: از جمله این طرح­های مطالعاتی که توسط مشاورین در حال اجرا است؛ می­توان به طرح تولید آرتیما که جانور آب­های شور است و برای تغذیه ماهیان به کار می­رود، نام برد.
طاهری خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از تولید‌کنندگان در این بخش، برای ساخت هر استخر با ظرفیت تولید 20 تن ماهی، مبلغ 300 میلیون ریال کمک بلاعوض سازمان جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می­گیرد.
وی در پایان گفت: با حمایت­های صورت گرفته از کشاورزان، در سال جاری تولید هزار تن انواع آبزیان در قالب استخرهای دو منظوره در استان قم پیش‌بینی می­شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول