اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی غذا؛

بانوان زابلی طبخ آبزیان را فراگرفتند

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات سیستان گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی غذا، 150 نفر از بانوان شهرستان زابل، طبخ آبزیان را آموزش دیدند.

بانوان زابلی طبخ آبزیان را فراگرفتند
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسن خمر پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی طبخ آبزیان در هنرستان دخترانه فجر زابل اظهار داشت: با توجه به ارزش غذایی گوشت آبزیان (ماهی و میگو) و نقش آنها در افزایش سلامتی مردم و با هدف فرهنگ سازی مصرف آبزیان، دوره آموزش طبخ آبزیان برگزار شد.
وی افزود: ماهی به عنوان یک فرآورده بسیار با ارزش و پر طرفدار از جایگاه ویژه‌ای در سبد غذایی مردم برخوردار است.
مدیرکل شیلات سیستان ادامه داد: به دلیل داشتن مواد پروتئینی، ویتامین‌ها و چربی غیر اشباع شده (امگا سه)، آبزیان در رژیم غذایی انسان‌ها به عنوان یک وعده غذایی ایده‌آل محسوب می‌شوند و در مقایسه با سایر گوشت‌ها بسیار راحت الهضم هستند.
خمر بیان کرد: در این دوره آموزشی دو روزه، تعداد 150 نفر از بانوان شهرستان زابل که بیشترشان مربیان حرفه‌وفن و کارکنان ادارات هستند زیر نظر مربی اعزامی از شیلات ایران با روش‌های جدید انواع طبخ آبزیان آشنا شدند.
وی افزود: این دوره‌ها در تمام شهرهای استان برگزار می‌شود و از ابتدای سال‌جاری تاکنون 380 نفر روز شیوه‌های عملی طبخ آبزیان را فرا گرفته‌اند و تا پایان سال تعداد هزار نفر روز در این دوره‌ها شرکت خواهند کرد.
مدیرکل شیلات سیستان خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی با همکاری آموزش و پرورش زابل برگزار شده است.
خمر یادآور شد: از آنجایی که آموزش و پرورش بهترین محل برای فرهنگ سازی بوده بنابراین دوره آموزشی مذکور از این مکان آغاز شده چرا که در تأثیر و فرهنگ سازی و نیز ترویج مصرف آبزیان بسیار مؤثر است.
وی گفت: در این دوره آموزشی، هشت نوع غذا به صورت تئوری و عملی توسط مربی آموزش داده می‌شود.
مدیرکل شیلات سیستان تأکید کرد: به تمام شهروندان توصیه می‌شود، سه بار در هفته از آبزیان در برنامه غذایی خود استفاده کنند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول