اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با فارس:

تولید آبزیان در کشور به یک میلیون تن می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه مصمم هستیم تا میزان تولید آبزیان در کشور را به یک میلیون تن برسانیم.‌

تولید آبزیان در کشور به یک میلیون تن می‌رسد
غلامرضا رازقی در حاشیه سفر هیئت دولت به اردبیل در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دولت خدمتگزار در بخش کشاورزی توسعه تولید و مصرف آبزیان در کشور است به طوری که ما معتقدیم آبزی‌پروری در حقیقت غذای سالم است و جزو ضروریت‌ها و الزامات کشور محسوب می‌شود.
وی بیان داشت:‌در کشورمان تا پایان سال گذشته بیش از 251 هزار تن تولید آبزیان داشتیم که براساس ارزیابی‌های اولیه این رقم را باید در چند سال آینده تا دو برابر افزایش داده و به 500 هزار تن می‌رساندیم.
این مسئول ادامه داد: با فضای ایجاد شده در سال جهاد اقتصادی و بهره‌گیری از ظرفیت ممتاز کشور و عزم دولت و مسئولان در حال تجدید‌ نظر در این ظرفیت‌سازی هستیم چرا که معتقدیم این میزان می‌تواند تا یک میلیون تن افزایش یابد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت تولید آبزیان در تمام استان‌ها و ساز و کارهای قانونی و حمایتی وجود دارد با یک تلاش مضاعف می‌توان میزان تولید را تا چهار برابر افزایش داد و رقم 250 هزار تن را به یک میلیون تن رساند.
وی بیان داشت:‌در استان اردبیل نیز نشست‌ها و جلساتی را برگزار کردیم و عزم مسئولان و قابلیت این استان را در موضوع آبزی‌پروری مورد سنجش و ارزیابی قرار دادیم که قرار  است در این راستا و در حمایت از سرمایه‌گذاران صندوق توسعه ملی نیز اعتبار لازم را اختصاص دهد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: ‌فضای مناسبی در کشور اعم از علم، دانش، تجربه و تکنولوژی فراهم است و در استان اردبیل نیز اقلیم مناسب مضاف بر این توانمندی‌هاست تا موضوع آبزی‌پروری با رونق بیشتر رقم بخورد.
 
سرانه مصرف ماهی در کشور 8 کیلوگرم است
رئیس سازمان شیلات کشور سرانه مصرف و آبزی‌پروری را در کشورمان تا پایان سال گذشته هشت کیلوگرم اعلام کرد و گفت:‌این رقم تا پایان برنامه  پنجم به 15 کیلوگرم می‌رسد تا ما با یک رشد دو برابری بتوانیم فرهنگ استفاده از ماهی را به جای اغذیه نامناسب ترویج و فرهنگ‌سازی کنیم.
وی ضرورت تبلیغ و ترویج استفاده از غذای سالم را در چرخه تولید و تغذیه ضروری اعلام کرد و افزود: باید به گونه‌ای فرهنگ استفاده از ماهی را افزایش دهیم تا در سبد کالای مردم خرید ماهی جزو ضروریات باشد.
رازقی اظهار امیدواری کرد: تمام فرآیند و چرخه تولید و مصرف دست به دست هم دهند تا مصرف ماهی در کشورمان به رقم سرانه 15 کیلوگرم برسد.
وی در مورد اعطای تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی در جذب سرمایه‌گذاران ابراز داشت:‌امسال رقم معناداری را در این زمینه به سازمان شیلات اختصاص می‌دهیم به طوری که به اغلب درخواست‌های سرمایه‌گذاری استان اردبیل با تخصیص اعتبار مناسب پاسخی مثبت می‌دهیم.
این مسئول یادآور شد: تفاهمات خوبی در استان اردبیل برای جذب این تسهیلات و ورود آنها به چرخه تولیدات انجام شده به طوری که بیشترین تاکید ما روی بحث دو منظوره کردن استخر‌های پرورش ماهی است که انتظار داریم با تخصیص اعتبار مناسب موضوع آبزی‌پروری در کنار سایر بخش‌های کشاورزی توسعه حقیقی پیدا کرده و قابلیت تحقق برنامه را داشته باشد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول