اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته تعاون؛

موزه آبزیان ایران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته تعاون، همزمان با بهره‌برداری مزرعه پرورش ماهی، نمایشگاه و موزه آبزیان ایران در مازندران افتتاح شد.

موزه آبزیان ایران افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، شامگاه پنجشنبه با حضور مدیرکل تعاون استان مازندران، امام جمعه نور، فرماندار، بخشدار چمستان، رئیس اداره تعاون و دیگر مسئولان و روسای ادارات شهرستان و اهالی منطقه لاویج چمستان نور مزرعه و موزه آبزیان در لاویج نور افتتاح شد.
این مزرعه پرورش ماهی در زمینی به مساحت یکهزار و 500 متر با زیربنای یکهزار متر مربع با شش حوضچه فعال پرورش قزل آلا با تولید متوسط سالانه 15 تن با صرف هزینه یک میلیارد ریال احداث و امروز افتتاح شد.
سید مهدی عقیلی تولیدکننده این مزرعه در این باره اظهار داشت: حوضچه‌های موجود ظرفیت افزایش پرورش ماهی را دارند و برای این افزایش نیاز به تسهیلات برای تجهیز است.
وی خاطرنشان کرد: این مزرعه به‌طور مستقیم برای پنج نفر شغل ایجاد کرده و در صورت تامین اعتبار و ارائه تسهیلات برای توسعه و تجهیز تا پنج نفر دیگر نیز ظرفیت اشتغال دارد.
در کنار این مزرعه موزه یا نمایشگاه آبزیان ایران با انواع ماهیان قزل‌آلا، آمور، خاویاری، کپور دریایی و کپر سر درشت، لاک‌پشت خال طلایی و ... دایر و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
فرماندار نور نیز در این مراسم تعاون را از بحث‌های مهم و مورد حمایت دولت ذکر کرد و افزود: تعاون و تعاونی به جهت سهم بسزایی که در اشتغالزایی و رفع بیکاری و تولید دارد از اهمیت ویژه‌ای برای دولت برخوردار است و همواره مورد حمایت و تاکید ریاست جمهوری بوده و است.
عبدالغدیر مشایخی همچنین اظهار داشت: تعاون در جلب توریست و درآمدزایی نیز فعال است و خوب نقش‌آفرینی کرده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول