اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ارزیابی عملکرد استانداری چهارمحال و بختیاری:

مزرعه تکثیر آبزیان در اردل احداث می‎شود‌

خبرگزاری فارس: مدیر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: بزرگ‌ترین طرح تکثیر آبزیان ویژه تولید ماهیان سردآبی در شالیزارهای اردل احداث می‎شود.

مزرعه تکثیر آبزیان در اردل احداث می‎شود‌
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اسفندیار قربانی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه شیلات این شهرستان، اظهار کرد: با توجه سیاست‌های کلی نظام و تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان باید از مزیت موجود در هر شهرستان حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.
وی ایجاد کارگاه‌های شیلات را از جمله طرح‌های موفق در راستای اشتغال‌زایی جوانان برشمرد و گفت: سال گذشته 14 هزار و 184 تن ماهی قزل‌آلا در 270 کارگاه پرورش ماهی استان تولید و روانه بازار مصرف شد.
قربانی با بیان اینکه شهرستان اردل بیشترین تولید را به خود اختصاص داده است، افزود: این میزان تولید ماهی قزل‌آلا در استان برای 2 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.
مدیر ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات استانداری چهارمحال و بختیاری  ادامه داد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام مانند مجتمع یک هزار تنی رفن و مجتمع وفقی 500 تنی میانکوه اردل از مهم‌ترین برنامه‌های اداره شیلات و امور آبزیان استان است که با اختصاص اعتبارات لازم به زودی به پایان می‌رسد.
وی از افزایش تولید ماهی قزل‌آلا تا پایان امسال خبر داد و تصریح کرد: با حمایت‌های مالی در قالب تسهیلات بانکی، برنامه‌ریزی لازم برای افزایش تولید ماهی قزل‌آلا به 16 هزار تن انجام شده این در حالی است که این افزایش تولید اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 400 نفر را به دنبال خواهد داشت.
قربانی ظرفیت پرورش ماهی سردآبی در این شهرستان را از ظرفیت‌های بالای این شهرستان اعلام کرد و گفت: با استفاده از تکنولوژی، نیروی انسانی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در این شهرستان می‌توان نرخ بیکاری را تا حد بسیاری کاهش داد.
وی خاطرنشان کرد: با بکارگیری فناوری روز و مرتبط، کارشناسان آموزش دیده، منابع انسانی شایسته، امکانات و اختصاص منابع شاهد افزایش تولید در همه زمینه‌ها و ارتقای متوسط مصرف آبزیان در کشور خواهیم بود.
قربانی اضافه کرد: احداث بزرگ‌ترین طرح تکثیر آبزیان ویژه تولید ماهیان سردابی در شالیزارهای اردل مهم‎ترین مصوبه این نشست بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول