اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

40 پروژه بزرگ امسال در زنجان کلنگ‌زنی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار و 500 طرح در بخش‌های مختلف در سطح استان زنجان در حال اجرا است، گفت: تا پایان سال ‌جاری نیز 40 پروژه مهم دیگر در مناطق مختلف استان کلنگ‌زنی می‌شود.

40 پروژه بزرگ امسال در زنجان کلنگ‌زنی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته تعداد 118 سفر شهرستانی در قالب هشت دور در استان زنجان انجام داده است، اظهار داشت: در این سفرها 49 جلسه مشترک شورای اداری برگزار شده و تعداد یک هزار و 224 مصوبه در قالب طرح‌های مختلف برای عمران و آبادانی در شهرستان‌ها به تصویب رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در حال ‌حاضر از یک هزار و 43 مصوبه سفرهای شهرستانی تاکنون 84 درصد تحقق یافته است، افزود: در بحث پروژه‌های ستاد عمران شهری 274 طرح عمرانی مهم در 19 شهر استان زنجان با 224 میلیارد تومان در حال اجرا است.
استاندار زنجان با بیان اینکه با توجه به عدالت محور بودن دولت نهم و دهم ستاد عمران روستایی نیز در استان تشکیل و تا به امروز تعداد یک هزار و 903 پروژه مختلف برای عمران و آبادانی روستاها با 400 میلیارد تومان اعتبار به اجرا گذاشته شده است، خاطر نشان کرد: اکثر پروژه‌های شهری و روستایی استان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند.
وی خاطر نشان کرد: از پروژه‌های در حال اجرای شهری و روستایی تعداد 34 طرح بسیار مهم در بخش‌های مختلف معدن، صنعت، گردشگری و خدمات با 4 هزار و 136 میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال اجرا است که با این طرح ها برای 22 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.
رئوفی‌نژاد خبر خوشی نیز از کلنگ‌زنی مجموعه فرهنگی ورزشی روبه روی پارک بانوان مختص بانوان شهر داد و گفت: مجموعه فرهنگی ورزشی روبه روی پارک بانوان هفته آینده در چهار هکتار زمین با یک میلیارد تومان اعتبار کلنگ‌زنی می‌شود.

*تاکنون 87 درصد سهم اشتغال استان زنجان تحقق یافته است

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در بین فعالیت‌های استان در سال ‌جاری بحث اشتغال و وضعیت مسکن و بحث صادرات محصولات تولید شده در استان در اولویت قرار داشت، یادآور شد: در هشت ماهه نخست امسال از سهم 40 هزار و 400 نفری استان زنجان تاکنون 87 درصد تحقق یافته است.
وی گفت: تاکنون در استان زنجان تعداد 14 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار و زیر 25 هزار نفر جمعیت تحویل داده شده و 5 هزار واحد دیگر نیز آماده واگذاری به متقاضیان مسکن مهر است.
رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه آخرین مرحله تحویل مسکن مهر در دهه فجر همزمان با برگزاری جشن مسکن‌دار شدن انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: استان زنجان جزو نخستین استان‌هایی است که در دهه فجر جشن مسکن‌دار شدن می‌گیرد.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه در بحث صادرات با پیگیری‌ها و بسترسازی‌های لازم هدفگذاری 500 میلیون دلار برای سال 90 تاکنون 285 درصد تحقق یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 175 درصد افزایش داشته است، خاطر نشان کرد: توسعه صادرات موجب توسعه استان در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش اشتغال شده و به جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی در استان زنجان کمک می‌کند.
وی به طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان زنجان برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و افزود: در بحث ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان اقدامات وسیع و ماندگار انجام شده به طوری که از 50 درصد بی‌سواد و کم‌سواد قرآنی در استان تاکنون 50 هزار نفر آموزش‌های لازم را دیده و 170 هزار نفر دیگر برای کاهش بی‌سوادی قرآنی ثبت نام کرده‌اند.
رئوفی‌نژاد افزود: در آینده نزدیک فرهنگ‌سرای قرآنی نیز در زنجان افتتاح می‌شود.

*فضای خوبی در استان برای انتخابات فراهم شده است

استاندار زنجان به وضعیت انتخابات مجلس نهم در استان زنجان اشاره کرد و افزود: از ابتدای مهر امسال ستاد انتخابات در سراسر کشور و به تبع آن در استان زنجان کلید خورده و در استان زنجان با تشکیل ستادها با ساز و کارهای لازم مباحث انتخابات دنبال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه همه نیازهای سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و تجهیزاتی و هیئت‌های اجرایی در چارچوب زمان‌بندی مشخص برای انتخابات مجلس نهم فراهم شده است، تصریح کرد: تا به امروز چهار جلسه در زمینه انتخابات در مرکز استان تشکیل شده است.
رئوفی‌نژاد افزود: به دلیل رفاقت، صداقت و همدلی که در استان زنجان حاکم است فضای لازم برای انتخابات مجلس نهم فراهم شده است.
استاندار زنجان فضای عمومی استان زنجان را نیز در شهرها و روستاها فضای انتخاباتی خواند و یادآور شد: اقداماتی نیز توسط تشکل‌های مردم نهاد صورت می‌گیرد، که شفاف، سالم و بدون هیچ دغدغه‌ای است.
وی به حضور 92 درصدی مردم استان زنجان در انتخابات ریاست جمهوری و اینکه براساس آمار وزارت کشور مردم استان زنجان سومین استانی بود که بیشترین مشارکت را در انتخاب آقای احمدی‌نژاد  کسب کرده بود، خاطر نشان کرد: این نشان از بلوغ فکری مردم استان در تعیین سرنوشت خودشان است و انتظار می‌رود در انتخابات نهم مجلس نیز با این حجم عظیم و پر شور مشارکت داشته باشند.
رئوفی‌نژاد به هفته بسیج و نقش آن در ساختن جامعه نیز اشاره کرد و گفت: بسیج در زمان هشت سال دفاع مقدس افتخاراتی را به یادگار گذاشته است که تاریخ هیچ‌گاه این افتخارات را فراموش نخواهد کرد.

*بسیج در همه صحنه‌های نقش فعال داشته است
استاندار زنجان با بیان اینکه تا به امروز که 32 سال از عمر پربرکت انقلاب می‌گذرد بسیج در همه صحنه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نقش فعال داشته است، تصریح کرد: بسیج به عنوان یک نیروی مقتدر، منسجم و یک پشتوانه قوی در امر بازدارندگی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی همچنین در ادامه در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در بحث نیروهای شهرداری گفت: در حال حاضر شهرداری زنجان نیروی مازاد زیاد دارد که بیشتر درآمد آن به جای صرف پروژه‌های این نهاد عمومی صرف پرداخت این نیروها می‌شود.
رئوفی‌نژاد به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران در زمینه تبلیغات زودهنگام برخی افراد برای انتخابات این طور پاسخ داد که، تبلیغات زودهنگام و زیر زیرکی در کشور وجود دارد و استان زنجان نیز از این قضیه بی‌نصیب نیست ولی رفتار این‌ها در کارنامه کاندیداها لحاظ می‌شود.
استاندار زنجان خبر خوبی نیز برای سهامداران شرکت پتروشیمی داد و خاطر نشان کرد: این شرکت از هر نظر فعال شده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول