اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد:

کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در استان زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره به نرخ 7.5 درصدی نرخ بیکاری استان زنجان گفت: با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در امر اشتغالزایی در هفت ماهه نخست امسال نرخ بیکاری در استان زنجان یک درصد کاهش یافته است.

کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در کار گروه اشتغال با اشاره به اینکه  با توجه به عملکرد استان در امر اشتغال سال‌ جاری روند اشتغالزایی در استان زنجان رشد مطلوبی داشته است، اظهار داشت: در پایان سال 89 نرخ بیکاری استان زنجان 8.4 درصد اعلام شده بود که این رقم در هفت ماهه نخست امسال کاهش چشمگیری داشته است.
وی با بیان اینکه از تعهد 40 هزار و 400 نفر اشتغال سال 90 بالای 65 درصدد تحقق یافته است، از مسئولان اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست ظرف 48 ساعت آینده عملکرد همه دستگاه‌ها را در ایجاد اشتغال به درستی مشخص و ثبت کنند.
استاندار زنجان به تسریع در روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان از سوی بانک‌ها و معرفی طرح‌های جدید اشتغالزایی از سوی دستگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: هدف دولت از اختصاص تسهیلات با این حجم زیاد ایجاد اشتغال پایدار است و این مهم فقط با مدیریت دستگاه‌ها در ارائه تسهیلات به وجود می‌آید.
وی با تاکید بر اولویت قرار دادن ارائه تسهیلات به متقاضیان در قالب تعاونی خاطر نشان کرد: اشتغالزایی در قالب تعاونی تضمین شده و سودآور است.
رئوفی‌نژاد به بحث ضامن و مشکلاتی که در گذشته در اخذ تسهیلات برای متقاضیان و افراد جویای کار وجود داشت پرداخت و تصریح کرد: در حال حاضر و با پیگیری‌های به عمل آمده لزوم دو نفر ضامن و شرط کارمند بودن ضامن برای ارائه تسهیلات برداشته شده و افراد با یک نفر ضامن می‌توانند از تسهیلات بانک برای اشتغالزایی استفاده کنند.
استاندار زنجان نیم نگاهی نیز به اشتغال بانوان و بلا‌ استفاده ماندن مجتمع تولیدی صنعتی بانوان در شهرک صنعتی کرد و افزود: در حال حاضر این مجتمع 60 واحد تولیدی مختص بانوان آماده واگذاری دارد، اما متاسفانه بانوان استان از این ظرفیت استفاده نمی‌کنند.
وی به اعتبارات اختصاص یافته به دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال اشاره کرد و یادآور شد: هر دستگاهی نتواند در موعد مقرر اعتبار جذب کند اعتبارات این دستگاه به دستگاه‌های فعال در ایجاد اشتغال منتقل می‌شود.
رئوفی‌نژاد با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در مناطق محروم با حمایت همه جانبه از اهداف مهم دولت دهم است، خاطر نشان کرد: این امر فقط با تشویق و متقاعد کردن سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر برخوردار و کمتر توسعه یافته صورت می‌گیرد.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه توسعه مشاغل خانگی زمینه ایجاد اشتغال پایدار جوانان را ایجاد می‌کند، افزود: توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی آموزش‌های تخصصی نیز زمینه ایجاد اشتغال را در جامعه افزایش می‌دهد.
وی همچنین از تلاش استانداری برای افزایش جذب اعتبارات برای مشاغل خانگی و افزایش ارائه تسهیلات برای هر نفر از 50 میلیون ریال به 100 میلیون ریال خبر داد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول