اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون سازمان تجارت زنجان:

استان زنجان قطب صنعت برق کشور است

خبرگزاری فارس: معاون سازمان معدن، صنعت و تجارت زنجان گفت: استان زنجان با وجود شرکت‌هایی چون پارس سوئیچ، ایران ترانسفو، آروین الکتریک، کابل کمان و ... به عنوان قطب صنعت برق کشور محسوب می‌شود.

استان زنجان قطب صنعت برق کشور است
ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت:‌ استان زنجان در صنعت نساجی از جمله استان‌های پیشرو در سطح کشور است.
 وی با اشاره به اینکه عمده واحدهای نساجی استان زنجان دارای تکنولوژی برتر هستند، بیان کرد: واحد‌های صنعتی نساجی فعال در استان فعالیت بسیار خوبی دارند.
وی با بیان اینکه صنایع معدنی استان زنجان با وجود مواد معدنی چون سرب و روی توسعه مناسبی نسبت به سال‌های گذشته داشته است، تصریح کرد:‌ بیش از 50 درصد واحدهای تولیدکننده سرب و روی کشور در استان زنجان فعالیت دارند.
معاون سازمان معدن، صنعت و تجارت استان زنجان با بیان اینکه 39 طرح صنعتی مهم در دست اجرا در استان زنجان وجود دارد، ادامه داد:‌ این طرح‌ها در شهرستان‌های ابهر، زنجان، خرم‌دره و ایجرود اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه 17 طرح در شهرستان زنجان در سال جاری در دست اجراست، اضافه کرد: نسبت سرمایه‌گذاری ریالی شهرستان به استان در این طرح‌ها 15 درصد است.
فغفوری افزود: با بهره‌برداری از 17 طرح در شهرستان زنجان برای 7 هزار و 102 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تعداد طرح‌های مهم صنعتی در دست اجرا در شهرستان ابهر نیز 16 طرح است،‌ تصریح کرد: این طرح‌ها نیز برای 2 هزار و 997 نفر اشتغالزایی دارد.
معاون سازمان معدن، صنعت و تجارت استان زنجان همچنین یادآور شد:‌ نسبت سرمایه‌گذاری ریالی شهرستان به استان در این طرح‌ها 17 درصد است.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان خرم‌دره پنج طرح صنعتی مهم در دست اجراست، بیان کرد: میزان اشتغالزایی این طرح‌ها نیز 328 نفر محسوب می‌شود.
فغفوری اضافه کرد: نسبت سرمایه‌گذاری ریالی شهرستان به استان طرح‌های شهرستان خرم‌دره چهار درصد است.
وی با اشاره به طرح‌های صنعتی ایجرود افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی شهرستان ایجرود این شهرستان به یکی از قطب‌های صنعت استان زنجان تبدیل می‌شود.
معاون سازمان معدن، صنعت و تجارت استان زنجان با بیان اینکه دو طرح مهم صنعتی در شهرستان ایجرود در دست اجراست، ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 820 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
وی تصریح کرد: در مجموع با بهره‌برداری از 39 طرح مهم صنعتی استان زنجان برای 10 هزار و 507 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
فغفوری به طرح‌های صنعتی واحدهایی که بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اشاره کرد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری ثابت در این طرح‌ها بیش از 30 میلیارد ریال است.
وی بیان کرد: تعداد این طرح‌ها از نظر میزان سرمایه‌گذاری 15 درصد در شهرستان زنجان، 17 درصد در شهرستان ابهر، چهار درصد در خرم‌دره و 63 درصد در ایجرود است.
در حال حاضر بیش از 64 هزار نفر در بخش صنعت استان زنجان مشغول به کار هستند که این امر نشان می‌دهد زنجان ظرفیت‌های بسیاری خوبی برای استقرار واحدهای صنعتی دارد و باید برای استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها در این استان تلاش شود.
استان زنجان با وجود تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته است در رتبه 15 صنعتی و 12 معدنی استان‌های کشور قرار دارد.
همچنین وجود 18 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در مناطق مختلف استان زمینه اشتغال خوبی را برای مردم این استان فراهم کرده است.
همچنین یک‌هزار و 352 نفر در 137 معدن فعال استان زنجان اشتغال دارند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول