اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد؛

اجرایی شدن 1900 پروژه روستایی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر امور روستایی استان زنجان گفت: یک هزار و 903 پروژه اجرایی به منظور توسعه در روستاهای استان زنجان طی سال جاری اجرا می‌شود.

اجرایی شدن 1900 پروژه روستایی در استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اسماعیل بیگدلی شامگاه شنبه در جلسه عمران روستایی استان زنجان اظهار داشت: مجموع اعتبارات ابلاغ شده به منظور اجرای یک هزار و 903 پروژه روستایی 4 میلیارد و 84 میلیون و 169 هزار ریال محسوب می‌شود.
وی با اشاره به احداث 11 باب خانه گردشگر در روستاهای استان خاطرنشان کرد: به منظور اجرای هر پروژه 100 میلیون ریال در اختیار فرمانداران قرار گرفته است.
مدیر کل دفتر امور روستایی استان زنجان با بیان اینکه خانه‌های گردشگر در شهرستان ابهر، زنجان، ماهنشان، طارم و ایجرود احداث می‌شود، اضافه کرد: این پروژه‌ها در حال حاضر 10 تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی با اشاره به اینکه از 47 واحد خانه بهداشت مقرر بود 24 واحد توسط امور عمران روستایی احداث شود، افزود: در حال حاضر 40 ساختمان خانه بهداشت در روستاهای استان زنجان احداث شده است.
بیگدلی ادامه داد: اعتبار واریز شده به منظور احداث خانه بهداشت در روستاهای استان زنجان 140 میلیون ریال برای هر واحد است.
وی به طرح جمع‌آوری خودیاری از اهالی روستاهای استان زنجان اشاره کرد و گفت: این طرح با استقبال خوبی از سوی روستاییان برخوردار شده است.
مدیر کل دفتر امور روستایی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری خودیاری توسط دهیاری‌های 99 روستای استان زنجان اضافه کرد: 4 میلیارد و 59 میلیون تومان از روستاهای استان جمع‌آوری شده است.
وی به اقدامات لازم برای جابه‌جایی روستای تازه‌کند اشاره کرد و گفت: این روستا به ‌دلیل عدم دسترسی به آب‌های آشامیدنی بهداشتی، راه ارتباطی صعب‌العبور، نبود محل مناسب به منظور کشاورزی و دامداری و ... از دلایل عمده جابه‌جایی این روستا محسوب می‌شود.
بیگدلی با اشاره به اینکه به منظور جابه‌جایی روستای تازه‌کند به محل جدید (ولی‌آباد) 800 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته بود، خاطر نشان کرد: تاکنون 400 میلیون تومان از این مبلغ اختصاص داده شده است.
لازم به ذکر است، که روستای تازه‌کند در جنوب غربی شهرستان طارم قرار داشته و 217 نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول