اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در هفت ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

رشد 120 درصدی درآمد پیش‌بینی شده مالیات در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور اقتصاد و دارایی زنجان گفت: در شش ماهه نخست امسال درآمد این استان از منابع مالیاتی 120 درصد نسبت به رقم پیش‌بینی شده رشد داشته است.

رشد 120 درصدی درآمد پیش‌بینی شده مالیات در استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل فلاح ظهر امروز در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری با اشاره به اینکه در استان زنجان برای امسال یک‌هزار و 465 میلیارد ریال درآمد مصوب شده است، اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال‌جاری حاصل درآمد استان زنجان 847.6 میلیارد ریال بوده که 58 درصد از مجموع مصوب سال‌جاری و 116 درصد از رقم مصوب شش ماهه نخست از درآمد استان وصول شده است.
وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال 16 درصد مازاد درآمد استان زنجان بوده است.
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال میانگین درآمد وصول شده استان‌ها 53 درصد است، افزود: میانگین درآمد وصول شده استان زنجان در شش ماهه نخست امسال 58 درصد است که در این زمینه استان زنجان در یک وضعیت مناسب و در رتبه ششم کشوری قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال‌جاری مجموع درآمد بخش مالیاتی استان زنجان 120 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: همچنین در استان در شش ماهه نخست امسال 20 درصد مازاد بر رقم مصوب درآمد مالیاتی درآمدزایی شده است.
فلاح سهم درآمد بخش مالیات را در درآمد استان زنجان 90 درصد و سایر بخش‌ها را 10 درصد اعلام کرد و یادآور شد: در مقایسه با شش ماهه نخست سال گذشته در بخش مالیات 27.5 درصد رشد و در بخش سایر منابع درآمدزایی 43 درصد رشد مشاهده می‌شود.
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال در مجموع درآمد استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27.9 درصد رشد گزارش شده است.
 وی به رشد عملکردهای مستقیم و غیر مستقیم اشاره کرد و گفت: در بخش درآمد عملکرد مستقیم 27.9 درصد و در بخش غیر مستقیم 27.3 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود دارد که در مجموع 27.5 درصد عملکردهای مستقیم و غیر مستقیم در شش ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال 89 رشد داشته است.
فلاح خاطر نشان کرد: در بخش درآمدهای غیر مالیاتی 19 دستگاه مصوب شده که از این دستگاه‌ها تعداد 11 دستگاه کمتر از سهم خود در شش ماهه نخست امسال وصول کردند.
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان از دلایل عدم وصول درآمد به واگذاری عده‌ای از امور به بخش خصوصی، ملی شدن برخی از درآمدها و فصلی بودن درآمد برخی از دستگاه مانند جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: عدم پیش‌بینی واقع بینانه درآمدها در ابتدای سال نیز در عدم وصول درآمدها تاثیر دارد.
وی از گمرک زنجان به عنوان دستگاهی که در صدر تحقق درآمدها قرار دارد یاد کرد و گفت: درصد وصول درآمد گمرک 517.8 درصد نسبت به رقم مصوب در شش ماه نخست سال رشد داشته است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول