اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

خلأ مشهود استان همدان، وجود بنیاد علمی است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: خلأ مشهود استان همدان، وجود بنیاد علمی است که این خلأ در شوراها و مراکز تصمیم‌گیری باید مورد توجه مسئولان باشد.

خلأ مشهود استان همدان، وجود بنیاد علمی است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردارعبدالرضا آزادی امروز در چهارمین نشست جهادگران علم و فناوری بسیج در همدان، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: این هفته یادآور سلحشوری و عزت‌آفرینی و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدایی است که راه نورانی انقلاب اسلامی را همواره برای ملت گشوده‌اند.
وی با اشاره به شعار سومین روز از هفته بسیج"بسیج، خودباوری و جهاد علمی"، با بیان اینکه دین و علم دو مقوله مزیت‌ساز و افتخارآفرین برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: دین‌مداری و پافشاری بر مبانی دینی و حرکت علمی اصولی است که در انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کرده و همواره سرنوشت‌ساز است.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد: امروز تمرکز دشمنان و مستکبرین بر دین‌زدایی و علم‌زدایی در جامعه ما است چرا که بی‌شک آنها این دو مؤلفه را اساس اقتدار ملی ایران می‌دانند.
وی تصریح کرد: مستکبران و دشمنان ملتی را نشانه رفته‌اند که دارای سابقه علمی و دینی ارزشمندی است و از فرهنگ انقلابی بالایی برخوردار است و در قله افتخار می‌تواند سرمشق و الگوی جهان باشد چرا که این مهم در بیداری اسلامی نیز مشهود است.
سردار آزادی ابراز کرد: امروز با ارزش آفرینی ملت دین‌مدار ایران در مقابله با جنگ نرم و خودکفایی علمی و اقتدار دینی و علمی، بر دو ارزش دین و علم پافشاری کرده‌اند که در این زمینه تفکر و فرهنگ بسیجی در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها نقش‌آفرین و تأثیرگذار است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، با بیان اینکه جوهره اصلی فرهنگ بسیجی، ایمان، عشق، ابتکار و اخلاص است، خاطرنشان کرد: هر کجا که فرهنگ و تفکر بسیجی حاضر باشد، تأثیرگذار و نقش‌آفرین است چون فرهنگی پویا، مبتکر و نوآور بوده و محدود به زمان و مکان نیست.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه بسیجی اهل تشخیص و عمل است، افزود: بسیجی در هر سنگری که باشد منتظر نمی‌ماند تا به او بگویند چه کند بلکه بر اساس تشخیص و با احساس مسئولیت نسبت به نظام و انقلاب اسلامی عمل می‌کند.
وی با بیان اینکه عالمان و فرهیختگان در عرصه‌های علمی و تفکر بسیجی پیشتاز و پیشقدم هستند، اظهار کرد: سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه انصارالحسین(ع) همدان، سازمانی نوپا است که قریب به سه سال آغاز به فعالیت کرده است که با بضاعت اندک خود توانسته در این مدت، 92 مخترع و 120 پرسشگر بسیجی را زیر پوشش خود قرار دهد و قریب 140 اختراع، ابتکار و نوآوری را حمایت کند.
سردار آزادی با بیان اینکه روح علمی و پرسشگری توأم با احساس مسئولیت در مراکز آموزشی و آموزش و پرورش ما موج می‌زند، عنوان کرد: این روحیه نیز توأم با تفکر، روحیه و منش بسیجی است.
وی با اشاره به چهارمین نشست جهادگران علم و فناوری بسیج در همدان، گفت: این همایش نماد حرکت علمی و دینی بسیجیان است.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان تصریح کرد: انتظار من از مسئولان استانی که منابع قابل توجهی در اختیار آنها وجود دارد این است که در شوراها و مراکز تصمیم‌گیری خود در راستای توجه به زیرساخت‌ها، خلأ وجود بنیاد علمی در همدان را مورد توجه قرار دهند.
وی در پایان سخنانش ابراز کرد: مسئولان استان باید زیرساخت‌های لازم را برای ایجاد بنیاد علمی فراهم کنند تا امکان محفل برای مخترعان و مبتکران نیز فراهم شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول