اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران:

تفریحات ورزشی نیاز به تبیین زیربنای نظری و شیوه‌های علمی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: همایش ملی تفریحات ورزشی از سوی شهرداری تهران به منظور تبیین زیربنای نظری و روشن شدن شیوه‌های علمی تفریحات ورزشی برای نخستین بار برگزار می‌شود.

تفریحات ورزشی نیاز به تبیین زیربنای نظری و شیوه‌های علمی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌ نقل از روابط‌ عمومی شهرداری تهران، سیدمحمد حاج آقامیر گفت: تفریحات بدنی، یا تفریحات ورزشی، بخش بزرگی از تفریحات رایج در جوامع بشری هستند که همپوشی قابل توجهی با ورزش و تربیت بدنی دارند، با این حال هم از جهت هدف و هم از جهت روش‌های اجرایی متفاوتند.
وی گفت: ضرورت این تفریحات در زندگی شهری آن قدر آشکار است که برخی معتقدند وظیفه اساسی شهرداری‌ها، گسترش تفریحات ورزشی است، نه گسترش ورزش.
رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران اظهار داشت: این همایش با حضور دانشمندانی برگزار می‌شود که همت علمی خود را به پژوهش درباره بنیادهای گسترش تفریحات ورزشی اختصاص داده‌اند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مربیان و برنامه‌ریزان تفریحات ورزشی که حرفه آنها کمک به فعالیت کردن و فعال نگه داشتن گروه‌های مختلف اجتماعی شهر تهران است، شیوه‌های موثر دستیابی به اهداف تفریحات ورزشی را عرضه می‌کنند.
حاج آقامیر افزود: دستاورد همایش حاضر این خواهد بود که از روش‌های رایج تفریحات ورزشی مطلع شده و با درک بنیادهای نظری تفریحات ورزشی، تلاش‌های آتی خود را هدفمندتر کنیم.
رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران در ادامه به محورهای همایش اشاره کرد و گفت: اقتصاد، جامعه و فرهنگ، امکانات، تجهیزات و فضاها، مدیریت و برنامه‌ریزی، سلامت و بهداشت در تفریحات ورزشی از محورهای همایش ملی تفریحات ورزشی است که دوم و سوم آذرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: شهرداری تهران در طی سال های گذشته اقدامات بسیاری در جهت گسترش تفریحات ورزشی بین مردم تهران انجام داده است.
حاج آقامیر افزود: ایجاد اماکن و فضاهای تفریحی، تهیه وسایل ورزشی، برنامه ریزی و هدایت برنامه‌های تفریحی ‌ـ ورزشی و تشویق ایجاد انگیزه، به منظور کمک به بخشی از بالندگی و شایستگی شهروندان تهرانی صورت گرفته است که از طریق فعالیت و تفریح بدنی میسر می‌شود.
رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران در پایان تصریح کرد: سطوح خدمت رسانی شهرداری هنگامی ارتقاء خواهد یافت که شهروندانی شایسته، فرهیخته، فعال و شاداب داشته باشیم.
همایش تفریحات سالم همزمان با هفته بسیج در روزهای دوم و سوم آذر سال جاری در مجموعه فرهنگی‌ـ ورزشی قمر بنی‌هاشم علیه‌السلام (جانبازان) برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول