اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

دنیا از استقلال علمی ایران در حیرت است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه‌های کشور گفت: استقلال علمی ایران بعد از سال‌ها تلاش و مجاهدت امروز دنیا را به تعجب و حیرت انداخته است.

دنیا از استقلال علمی ایران در حیرت است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علیرضا ورعی صبح امروز در نشست "دانشجویان از دیدگاه امام راحل" در دانشگاه جامع علمی کاربردی اردبیل، اظهار داشت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی دست یافتن به استقلال همه جانبه بود که امروز بخشی از این اهداف و آرمان محقق شده است.
وی به ویژگی و برجستگی فضاهای علمی  و دانشگاهی کشورمان در مقایسه با فشارهای علمی کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: دانشجویان ما در دانشگاه‌ها در کنار علم با مهارت‌های معنوی، ارزش‌های اسلامی، بردباری و استقلال فکری آشنا شده‌اند.
این مسئول اضافه کرد: دشمنان در همان سال‌های اولیه پیروزی انقلاب، محیط‌‌های علمی و دانشگاهی ما را مورد تهدید و تاخت و تاز قرار دادند و در سال‌های اخیر نیز تحریم‌های شدید سبب شد تا آنها فکر کنند به اعتقاد خود می‌توانند این انقلاب را به بن‌بست برساند در حالی که پایگاه علمی و استقلال فکری ایرانیان بالاتر از این هجمه‌ها و تهدیدهاست که بتوانند سدی در مسیر پیشرفت‌ها باشند.
وی گفت: تمام دنیا امروز به عظمت علمی ایران و پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف اعتراف می‌کند و به جرات می‌توان گفت که رشد علمی در ایران در دو دهه گذشته به اندازه رشد علمی تمام کشورهای جهان است.
مدیر گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه‌های کشور به برجستگی فضاهای دانشگاهی و دانشجویان ایران در پاسداری از ارزش‌های به یادگار مانده از امام راحل اشاره کرد و بیان داشت: بزرگ‌ترین رسالت دانشجویان ما از منظر امام در سنگر دانشگاه‌ها در کنار دفاع جانانه از حریم علم، ایمان و اعتقاد، تقویت باورپذیری و استقلال فکری و آرمانی است که می‌تواند کشور را به اهداف میان مدت و بلند مدت برساند.
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: هر چند برخی از بدخواهان نظام اسلامی فضای دانشگاه را به فضای پیاده کردن اهداف و آرمان خود در تصورشان تبدیل کرده‌اند اما با اسلامی شدن دانشگاه‌ها نه تنها شاهد رخت بر بستن اندیشه‌های مادی غرب هستیم بلکه یک روند رو به رشد را در توسعه علمی و تحقیقاتی با تکیه بر خودباوری‌ها و اندیشه‌های والا مشاهده می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ورعی به مناسب شدن فضای دانشگاه‌های استان اردبیل به عنوان یک استان حسینی و ولایت‌مدار اشاره کرد و افزود: دانشگاه مرکز ارتقای علم، ادب، معرفت و بصیرت و آگاهی است و در این سنگر باید تلاش کنیم تا ارزش‌ها نمود واقعی پیدا کند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول