اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس:

گردهمایی علمای طبسی مقیم قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس با بیان اینکه گردهمایی علمای طبسی مقیم قم برگزار شده است، گفت: گردهمایی علمای طبسی مقیم مشهد مقدس نیز سوم آذر ماه جاری برگزار می‌شود.

گردهمایی علمای طبسی مقیم قم برگزار شد
حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: باتوجه به اینکه گردهمایی علما و روحانیان در هر برهه‌ای می‌تواند نتایج مطلوبی چه برای علما و چه برای جامعه داشته باشد، معمولاً گردهمایی علما و روحانیان طبس در سه نوع شهرستانی، منطقه‌ای و سراسری برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: گردهمایی روحانیان طبسی که در خود شهرستان سکونت دارند به صورت ماهانه برگزار می‌شود و گردهمایی روحانیان طبسی مقیم سراسر کشور نیز یک بار در هر سال برگزار می‌شود که هفدهمین گردهمایی سراسری روحانیان طبسی در تابستان امسال برگزار شد.
امام جمعه طبس بیان کرد: علاوه بر این برای روحانیان طبسی مقیم هر منطقه از جمله قم و مشهد مقدس نیز همایش‌های اختصاصی برگزار می‌شود که شب گذشته گردهمایی علما و روحانیان طبسی مقیم قم در محل مسجد قدس شهرک حضرت امام خمینی(ره) شهر قم برگزار شد.
وی افزود: در این همایش که علمای طبسی مقیم قم و خانواده‌های آن‌ها، امامان جمعه طبس، عشق‌آباد و دیهوک، نماینده مردم طبس در مجلس و فرماندار شهرستان طبس حضور داشتند، آیت‌الله نجم‌الدین مروج طبسی استاد حوزه و دانشگاه، پژوهشگر و مؤلف چندین کتاب به ایراد سخنانی درباره موضوعات روز دنیا، تأثیرات انقلاب اسلامی در دنیا، و گرایش شخصیت‌های علمی جهان به اسلام محمدی و علوی با ذکر نمونه‌های مستند پرداختند.
مهاجریان یادآور شد: در پایان این جلسه به‌منظور آشنایی بیشتر علمای طبسی مقیم قم با مسائل شهرستان طبس، شرکت‌کنندگان سؤالات خود را مطرح کردند که سؤالات مربوط به مسائل فرهنگی و تبلیغاتی به‌وسیله من و امام جمعه عشق‌آباد، سؤالات مربوط به مسائل عمرانی و توسعه شهرستان به وسیله فرماندار طبس و سؤالات مربوط به اعتبارات و موضوع الحاق و انتزاع شهرستان به وسیله نماینده مردم طبس در مجلس پاسخ داده شد.
وی اضافه کرد: قرائت حدیث شریف کساء، مدیحه‌سرایی و اهدای بسته‌ای شامل اقلام فرهنگی به هر یک از شرکت‌کنندگان از دیگر برنامه‌های گردهمایی علمای طبسی مقیم قم بود.
امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: گردهمایی علما و فضلای طبسی مقیم مشهد مقدس و خانواده‌های آن‌ها نیز در روز پنج‌شنبه سوم آذرماه جاری در بیت‌الزهرای طبسی‌ها واقع در خیابان امام رضا 36 مشهد برگزار خواهد شد که حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی سخنران اصلی این مراسم هستند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول