اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن سنگ استان اصفهان:

پای علم را به صنعت سنگ کشور باز نکرده‌ایم

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن سنگ استان اصفهان گفت: با وجود ذخایر غنی سنگ‌های ساختمانی در ایران هنوز نتوانسته‌ایم پای علم را به صنعت سنگ کشور باز کنیم.

پای علم را به صنعت سنگ کشور باز نکرده‌ایم
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین امیر یوسفی صبح امروز در نشست خبری ورود فناوری نانو در حوزه سنگ برای نخستین بار در کشور، با اشاره به اینکه صنعت سنگ ساختمانی کشور در سال‌های اخیر به دلیل عدم استفاده از فناوری‌های نو چراغ خاموش پیش می‌رفت، اظهار داشت: با مذاکراتی که با کارشناسان و فعالان این بخش صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که برای ورود به بازارهای صادراتی دنیا باید روش‌های سنتی فرآوری خود را تغییر دهیم.
وی در ادامه به وجود بیش از یک‌ هزار و 116 نوع سنگ تراورتن و یک ‌هزار و 600 سنگ مرمری در کشور اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه کشور ما از وجود ذخایر غنی سنگ بهره‌مند است با این وجود نتوانستیم روش‌های علمی را به صنعت سنگ وارد کنیم.
رئیس انجمن سنگ استان اصفهان تصریح کرد: به دلیل توسعه‌هایی که از حدود هشت سال گذشته در صنعت سنگ کشور شکل گرفت، تولیدات کارخانه‌های ایران در این زمینه به دو و نیم برابر افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه چشم‌انداز 20 ساله برای صنعت سنگ کشور از سوی صنعتگران اصفهانی تدوین به هیئت دولت ارسال شده است، افزود: انتظار ما از دولت اجرایی کردن این سیاست‌ها است تا اهداف صنعت سنگ نیز در کشور تحقق یابد.
امیریوسفی بیان داشت: 90 طرح و برنامه در ارتباط با صنعت سنگ از سوی اصفهان تهیه شده است که یکی از آنها ورود فناوری نانو در صنعت سنگ بود که با ابتکار یکی از شرکت‌ها در این زمینه این برنامه نیز عملیاتی شد.
وی با بیان اینکه استفاده از این فناوری می‌تواند به جایگاه سنگ اصفهان و در نهایت ایران ارتقا بخشد، تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل واردات سنگ به کشور و سنتی بودن واحدهای فرآوری هیچ رقابتی بین ایران و کشورهای خارجی در این عرصه صورت نمی‌گیرد.
رئیس انجمن سنگ استان اصفهان اظهار داشت: برخی از مسئولان به مسائل داخلی توجه کمتری نشان می‌دهند و با اجازه صادرات کوپ‌های سنگ به خارج از کشور، فرآوری این محصول در خارج از ایران اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: تولید و فرآوری سنگ به صورت علمی می‌تواند در کنار همراهی دولت با برنامه‌های توسعه‌ای صنعت سنگ سبب افزایش رتبه ایران در زمینه صادرات سنگ شود چرا که استان اصفهان با توجه به پایتختی سنگ ایران ظرفیت‌های مناسبی برای اجرای این سیاست دارد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول