اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری همدان خبر داد:

برگزاری چهارمین نشست جهادگران علم و فناوری بسیج در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: چهارمین نشست جهادگران علم و فناوری بسیج دوم آذر ماه سال جاری در همدان برگزار می‌شود.

برگزاری چهارمین نشست جهادگران علم و فناوری بسیج در همدان
یعقوب حضرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج در سال جاری به برگزاری چهارمین نشست جهادگران علم و فناوری بسیج در دوم آذرماه اشاره کرد و افزود: از آنجایی که برنامه‌های بسیج در سازمان بسیج علمی به صورت متمرکز است، بسیج علمی پژوهشی به عنوان یک معاونت متولی ارائه برنامه های علمی در بسیج است.
وی با بیان اینکه بسیج علمی پژوهشی از همکاری اقشار اندیش‌ورز بهره‌گیری و استفاده می‌کند، گفت: این اقشار اندیش‌ورز متشکل از بسیج اساتید، بسیج جامعه پزشکی، بسیج مهندسین، بسیج دانشجویی، بسیج هنرمندان و بسیج طلاب است که مجموعاً در همه برنامه‌های علمی در رابطه با بسیج سهیم هستند.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالحسین (ع) همدان خاطرنشان کرد: هر ساله در هفته بسیج نشست جهادگران علم و فناوری برگزار می‌شود که این نشست در دوم آذر ماه سال جاری برای 400 نفر مدعو انجام می‌شود که در این مراسم از 40 برگزیده تقدیر خواهد شد.
وی ادامه داد: در کنار نشست جهادگران علم و فناوری بسیج، نمایشگاهی از دستاوردهای بسیجیان نیز به تعداد چهار غرفه برگزار خواهد شد که به طرح‌های برگزیده‌ای که در این نمایشگاه توسط بسیجیان ارائه شده هدایایی اهدا می‌شود.
حضرتی با اشاره به سالانه بودن برنامه‌های بسیج علمی گفت: بسیج علمی امسال دارای هشت برنامه است که از جمله مهم‌ترین آنها، ایجاد مرکز رشد در شهرستان ملایر، ایجاد خانه نخبگان در همدان و انجام بازدیدهای علمی است که به خوبی به انجام رسیده است.
وی گفت: در راستای برنامه بازدیدهای علمی بسیجیان، تعداد 300 نفر از بسیجیان را از سراسر استان به جشنواره "علم تا عمل" در تهران اعزام کرده‌ایم و این برنامه به خوبی انجام شده است.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری همدان بیان کرد: علاوه بر هماهنگی که بسیج علمی با هفت قشر اندیش ورز بسیجی دارد، برنامه حمایت از مخترعان و پژوهشگران این هفت قشر نیز پیش روست که در طول سال انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه بسیج علمی افراد معرفی شده از سوی اقشار اندیش‌ورز را زیر پوشش و حمایت خود قرار می‌دهد، تصریح کرد: در حال حاضر سازمان بسیج علمی دارای 92 مخترع و 143 طرح اختراعی است و تعدادی از مخترع‌ها چند طرح اختراعی ارائه کرده‌اند.
حضرتی با بیان اینکه حمایت‌های ما از مخترعان بسیجی در استان از یک میلیون بلاعوض تا 10 میلیون تومان وام است، خاطرنشان کرد: اگر طرح اختراعی بیشتر از یک میلیون تومان اعتبار نیاز داشته باشد پرونده را به سازمان بسیج علمی در تهران ارسال می‌کنیم تا در آنجا مورد بررسی قرار گیرد.
به گفته وی، هدف اصلی از حمایت از طرح‌های اختراعی در سازمان بسیج علمی، انجام تجاری‌سازی است یعنی اگر یک مخترع یک نمونه کار اختراعی انجام دهد، فی نفسه کار خوبی است اما اینکه فقط در حد یک نمونه بماند و خط تولید هم برای تجاری سازی نرسد، ارزش ندارد.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالحسین (ع) تصریح کرد: هدف نهایی و مهم‌ترین هدف از حمایت از مخترعان بسیجی، رساندن طرح اختراعی آنها به مرحله تجاری‌سازی و گسترش خط تولید است که در این راستا اگر مخترعی طرح اختراعی‌اش را به مرحله تجاری‌سازی برساند و اثبات کند از حمایت‌هایی حدود 50 میلیون وام بهره‌مند می‌شود.
وی اظهار کرد: هدف اصلی از تشکیل معاونت بسیج علمی، انجام انسجام و دوری از موازی کاری در برنامه‌های علمی در بسیج است چراکه بسیج علمی متولی و هماهنگ‌کننده اقشار اندیش‌ورزی است که برنامه‌های علمی خود را با هماهنگی بسیج علمی انجام می‌دهند.
حضرتی با بیان اینکه برنامه‌های علمی اقشار در بسیج علمی دارای تنوع خاصی است، گفت: در این زمینه ما دانش‌آموز نخبه را در کنار استاد نخبه می‌بینیم که این تنوع علمی در بسیج بسیار میمون و مبارک است یعنی یک بسیجی دانش‌آموز در کنار یک بسیجی دانشجو، مهندس یا طلبه قرار می‌گیرد که ترکیب زیبایی را به منصه ظهور می‌رساند.
وی عنوان کرد: در برنامه‌های پنجساله توسعه در حال تدوین برنامه‌های پنج‌ساله برای مسائل علمی بسیج هستیم و یکی از اهداف ویژه ما در این برنامه انجام کرسی‌های آزاداندیشی به تعداد یک‌هزار و 200 کرسی خواهد بود.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه همدان گفت: از دیگر اهداف معاونت علمی بسیج، ایجاد مراکز رشد در تمام شهرستان‌ها و همچنین ارتقای معدل علمی دانش‌آموزان است که در این زمینه حداقل 40 درصد از قبولی در کارشناسی متعلق به دانش‌آموزان علمی خواهد بود.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه علمی پنج ساله بسیج در پایان برنامه باید حداقل 60 درصد قبولی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از بسیجیان باشند.
حضرتی اذعان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در طول پنج ساله توسعه و به خصوص پنج‌ساله علمی بسیج هدف‌گذاری شده جذب 28 استاد به عنوان هیئت علمی در بسیج علمی است که وظیفه این اساتید بررسی طرح‌های اختراعی بسیجیان خواهد بود.
وی در ادامه بیان کرد: در ارتباط با توجه به شاخص‌ها و عملیاتی کردن برنامه‌های علمی بسیج، علاوه بر شهرستان همدان شهرستان‌های تویسرکان و کبودرآهنگ نیز موفق عمل کرده‌اند که جا دارد از مسئولان بسیج علمی در این سه شهرستان کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه تصریح کرد: در ارتباط با اجرای برنامه‌های علمی بسیج، شهرستان‌های بهار و اسدآباد نیازمند توجه بیشتر به مسائل علمی هستند اگرچه خوب عمل کرده‌اند ولی به حد مورد توقع و انتظار ما نرسیده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای برنامه‌های مختلف علمی نظیر آیه‌های تمدن، برنامه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، تربیت مدیران صالح برای بسیج است چراکه برنامه‌های علمی از قشر دانش‌آموزی آغاز می‌شود و تا  قشر اساتید نیز ساری و جاری است.
حضرتی گفت: اهداف راهبردی و کلان برنامه‌های علمی در بسیج، تربیت مدیران صالح اساتید مجرب و متعهد برای نظام است.
وی بیان کرد: لازم است از مسئولان هفت قشری که بسیج علمی و همه مسئولان اندیش‌ورزی که سپاه استان را یاری کردند تا چهارمین نشست جهادگران علم و فناوری بسیج را برگزار کنیم، تشکر کنم.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه همدان در پایان یادآور شد:‌ در بسیج علمی منتظر مراجعه نخبگان بسیجی و حتی غیر بسیجی هستیم و آمادگی آن را داریم که هر نوع حمایت معنوی و مادی را از نخبگان به خصوص نخبه علمی در سراسر استان داشته باشیم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول