اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جشنواره فرهنگی هنری هجرت تاکید کرد:

معرفی فرهنگ جهادی از دریچه هنر توسط جشنواره هجرت

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی نخستین جشنواره فرهنگی هنری هجرت گفت: استفاده از دریچه هنر بهترین شیوه برای معرفی بیشتر فعالیت‌ها و فرهنگ ناب جهادی به آحاد مردم است.

معرفی فرهنگ جهادی از دریچه هنر توسط جشنواره هجرت
جواد علما امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با گذشت بیش از یک دهه از فعالیت‌های بسیج سازندگی در عرصه محرومیت‌زدایی، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری هجرت فرصتی برای تفسیر و تجلی و فعالیت‌های جهادی جهادگران محسوب می‌‌شود.
وی افزود: نخستین جشنواره فرهنگی هنری هجرت با هدف معرفی اردوهای هجرت و در نتیجه ترویج و نشر فرهنگ ناب جهادی در میان آحاد مردم با استفاده از قالب هنر در استان خراسان رضوی شهر مشهد برگزار شد.
علما تعداد آثار رسیده به جشنواره را در حد مطلوبی ارزیابی کرد و اظهار داشت: تعداد 89 اثر در بخش فیلم، 19 اثر در بخش نماهنگ و تعداد پنج هزار و 521 اثر در بخش عکس به جشنواره رسیده است.
دبیر اجرایی جشنواره هجرت افزود: از این آثار دریافتی، تعداد 27 فیلم، 9 نماهنگ و 526 عکس به مرحله نهایی و داوری راه یافته‌اند که از این تعداد، از هفت فیلم، شش عکس و یک نماهنگ برگزیده تقدیر به عمل می‌آید.
وی آثار راه یافته به جشنواره در حوزه عکس را به صورت رنگی، سیاه ـ سفید و دیجیتال مطرح کرد و گفت: این عکس‌ها در ابعاد 18*13 و 30*24 و 40*30 و یا به صورت مجموعه‌ای به جشنواره راه یافتند.
علما در ارتباط با ویژگی‌های آثار بخش فیلم در جشنواره هجرت اظهار داشت: مدت زمان آثار در بخش فیلم جشنواره حداکثر تا 20 دقیقه بوده و بر روی سی‌دی، دی وی دی و دی وی کم بدون محدودیت در تعداد آثار ارسالی قابل بررسی است.
وی یکی از ویژگی‌های این جشنواره را وجود سه گروه مستند‌ساز عنوان نمود و گفت: اکثر شرکت‌کنندگان این جشنواره را جوانان تشکیل داده و وجود سه گروه خواهر مستندساز جوان از ویژگی‌های بارز این جشنواره در استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.
دبیر اجرایی نخستین جشنواره فرهنگی هنری هجرت اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه برگزاری این جشنواره، ایجاد دبیرخانه دائم جشنواره با هدف حمایت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از هنرمندان جوان با هدف تولید آثار فاخر با گفتمان جهادی است که مستلزم حمایت دولت‌مردان و مسئولان امر در این زمینه است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول