اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

3649 معلول و مددجوی بهزیستی فاقد مسکن هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از شناسایی بیش از 3 هزار و 649 مددجوی فاقد مسکن در این استان خبر داد و افزود: این تعداد در راستای اجرای طرح نهضت تأمین مسکن معلولان و مددجویان در فراخوان عمومی شناسایی شده‌اند.

3649 معلول و مددجوی بهزیستی فاقد مسکن هستند
حسین سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با اجرای طرح نهضت مسکن مددجویان و معلولان ساخت 810 واحد در سال گذشته و یک هزار و 184 واحد سهمیه در سال جاری به این استان اختصاص یافته است.
 وی از اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در استان و کسب رتبه برتر در سطح کشور طی سال گذشته خبر داد و گفت: معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور نیازمند حمایت‌های بیشتر برای رفع مشکلات و نیازهای اولیه از جمله مسکن از طرف دولت هستند.
سعیدی تعداد معلولان و مددجویان فاقد مسکن در این استان را 3 هزار و 649 خانواده عنوان کرد و گفت: حمایت و کمک‎های خیرین در این زمینه در کنار حمایت‌های دولت خدمتگزار گامی مهم و موثر برای خانه‌دار شدن این قشر از جامعه است.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خواستار حمایت مردم از این اقشار برای رفع مشکلاتشان شد و افزود: کار تامین مسکن  معلولان و مددجویان دارای اولویت بر اساس سهمیه ابلاغی با همکاری و مساعدت بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی در حال انجام است و گام‎های خوب و بلندی طی دو سال اخیر در این راستا برداشته شده است.
وی با بیان اینکه در طرح نهضت تأمین مسکن معلولان زمین واحد احداثی رایگان تخصیص می‎یابد، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه میان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی ، زمین مورد نیاز برای واحدهای مددجویان و معلولان از طریق ادارات کل مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان‎ها به صورت رایگان تامین می‌شود.
سعیدی تصریح کرد: طبق مصوبه دولت برای احداث هر واحد مسکونی بیش از 200 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد از طریق بانک مسکن با ابلاغ اعتبار و دستورالعمل مربوطه تأمین و پرداخت می‌‎شود.
وی دوره زمانی بازپرداخت اقساط تسهیلات این طرح را 20 ساله عنوان کرد و گفت: برهمین اساس اقساط تسهیلات بازپرداختی ماهانه حدود 110 هزار تومان برآورد می‌شود.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از شناسایی بیش از 3 هزار و 649 مددجوی فاقد مسکن در این استان خبر داد و افزود: این تعداد مددجو در راستای اجرای طرح نهضت تأمین مسکن معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی در فراخوان عمومی و با ثبت نام مشخصات در سامانه مسکن این اداره‌کل شناسایی شده‌اند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول