اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بررسی روند اجرای مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری؛

استاندار: مسکن مهر معطل شبکه فاضلاب است

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سایت‎های مسکن مهر در شهرهای شهرکرد و بروجن در حال حاضر معطل شبکه فاضلاب است، در حالی که از یک و نیم سال پیش به همه شرکت‌های خدمات‌رسان هشدارهای لازم را در این باره داده بودیم.

استاندار: مسکن مهر معطل شبکه فاضلاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مسائل و مشکلات مختلف فراروی اجرای طرح مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری در جلسه عصر امروز شورای تامین مسکن که به ریاست استاندار این استان برگزار شد، بررسی و تصمیمات لازم در این راستا اتخاذ شد.  
علی ابراهیمی مدیرکل مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در این نشست با اشاره به بازدید هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی از سایت مسکن مهر شهرکرد، اظهار داشت: در این دیدار آقای نیکزاد با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته اذعان داشت که سایت محل اجرای طرح مسکن مهر در شهرکرد به شهرک زیبایی تبدیل شده این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی در گذشته با ابراز نارضایتی خود، قصد تعطیلی این سایت را داشت.
به گفته وی روند اجرای عملیات ساخت و ساز در این استان از جمله در منظریه شهرکرد، امیدوار کننده است و با ایجاد زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی از جمله شبکه آب و فاضلاب مردم به زودی در این شهرک ساکن خواهند شد.
ابراهیمی با برشمردن برخی مشکلات فراروی اجرای طرح مسکن مهر در این استان ادامه داد: طولانی شدن زمان اجرای برخی پروژه‌ها باعث افزایش هزینه‌ها و نارضایتی مردم شده است.
وی که تلاش داشت تا عمده مشکلات مسکن مهر را به تعاونی‎ها نسبت دهد، افزود: برخی مدیران عامل تعاونی‌ها و اعضای هیئت‌مدیره به مسائل حقوقی و شرعی بی‎توجه بوده و از سهم آورده اعضا در جاهای دیگر استفاده می کنند، برخی نیز به دلیل بیم از بیکار شدن، تمایلی به اتمام پروژه‎های خود ندارند و برخی نیز اعضای تعاونی‌های خود را تحریک می‎کنند تا از واریز سهم آورده با توجیه تامین از سوی دولت، خودداری کنند.
دبیر شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری نداشتن نیروی متخصص کافی به منظور نظارت و کنترل پروژه‌ها، بی‎توجهی برخی دستگاه‌های خدمات‎رسان به انجام به موقع تعهدات، کمبود شعب پرداخت کننده تسهیلات بانکی، عدم تکمیل شبکه فاضلاب و کندی روند صدور پایان کار را از دیگر مشکلات مسکن مهر در این استان عنوان کرد.
محمود عیدی معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از جلسات سه ماه اخیر شورای تامین مسکن به علی‌اصغر عنابستانی استاندار این استان که پس از حدود سه ماه در جلسات این شورا شرکت می‎کرد، اظهار داشت: روند پیشرفت فیزیکی پروژه‎ها به طور منظم کنترل می‎شود و بر اساس مصوبه یکی از جلسات همین شورا مقرر شده تا با تعاونی‌هایی که پیشرفت قابل قبولی ندارند، برخورد شود و همچنین قرارداد انبو‌سازانی که به 30 درصد پیشرفت فیزیکی نرسیده‌اند، ابطال شود.
وی عمده مشکلات طرح مسکن مهر در این استان را متوجه شبکه‌های فاضلاب و آب دانست و گفت: اگر شرکت‌های خدمات‌رسان شامل آب و فاضلاب، مخابرات، برق و گاز بتوانند شبکه‌های خود را در سایت‌های مسکن مهر در نقاط مختلف استان از جمله شهرکرد، بروجن، فرخشهر و فارسان ایجاد و تکمیل کنند، تا پایان سال می‎توانیم حدود پنج هزار و 500 واحد را به متقاضیان تحویل دهیم.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، پیشرفت کارها در مسکن مهر این استان طی دو سال اخیر را خوب و چشمگیر عنوان کرد و گفت: اگر چه طی این دوسال توانستیم بخشی از عقب‌مانگی خود را جبران کنیم اما هنوز هم در مقایسه با دیگر استان‌ها و هم نسبت به برنامه خود عقب هستیم.
وی افزود: بر اساس برنامه، قرار بود مردم مهرماه در واحدهای مسکن مهر ساکن شوند اما تا امروز دو ماه از این برنامه عقب هستیم.
استاندار به سفر اخیر استانی دولت به این استان و بازدید هوایی رئیس‌جمهور از سایت‌های مسکن مهر در برخی شهرها از جمله شهرکرد اشاره کرد و گفت: در دیدارهای مردمی رئیس‌جمهور و در مسیرهای استقبال، مسکن مهر و افزایش سهم آورده و کندی کار از جمله مواردی بود که مردم به اطلاع آقای احمدی‌نژاد رساندند و رئیس جمهور نیز تاکید داشتند که به این موارد سریعا رسیدگی و از تضییع حقوق مردم جلوگیری شود.
عنابستانی از مسکن مهر به عنوان کار بزرگ نظام نام برد و افزود: هدف در این طرح بزرگ ملی کاهش قیمت تمام شده مسکن است و هر اقدامی که باعث افزایش قیمت تمام شده مسکن شود خلاف این رویه و سیاست است.
وی تصریح کرد: حقوق مردم را با خواسته‌های هیچ فرد و گروهی نباید معامله کرد و آنجا که حقوق عموم در تعارض با حقوق عده‎ای قرار می‌گیرد، باید منافع عموم ترجیح داده شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اگر انبوه‌ساز یا شرکت تعاونی نمی‌تواند و یا نمی‌خواهد بر اساس برنامه زمان‌بندی پروژه خود را به پیش ببرد، بلافاصله قرارداد او باطل و کار به دیگری سپرده شود.
وی همچنین با بیان اینکه مسکن مهر در شهرهای شهرکرد و بروجن در حال حاضر معطل شبکه فاضلاب است، افزود: ما از یک و نیم سال پیش نیز به شرکت‌های خدمات رسان هشدار داده بودیم.
 عنابستانی تاکید کرد: آماده شدن تعدادی واحدهای مسکونی برای سکونت در این سایت‎ها موضوعی قابل پیش‌بینی برای این شرکت‌ها بود اما شرکت آب و فاضلاب هنوز شبکه خود را در منظریه و الهیه ایجاد نکرده که این بدون تردید نتیجه ضعف مدیریت است.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول