اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت تاکید کرد:

رعایت اصول شهرسازی در مسکن مهر رشت

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت بر ضرورت رعایت اصول شهرسازی در مسکن مهر تاکید کرد.

رعایت اصول شهرسازی در مسکن مهر رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، موسی ناصح عصر امروز در جلسه شورای این شهر با انتقاد از وضعیت اجرای تاسیسات زیربنایی پروژه مسکن مهر رشت، اظهار داشت: باید به تاسیسات و امکانات زیربنایی پروژه مسکن مهر توجه شود تا سراوان جدیدی در رشت ایجاد نشود.
وی با اشاره به اینکه ارتفاع منطقه‌ای پروژه مسکن مهر بالاست، افزود: در این منطقه شهرکی ساخته می‌شود که دولت برای اجرای آن آبرو گذاشته است به همین دلیل باید به درستی انجام شود.
این مسئول ادامه داد: فاضلاب پروژه مسکن مهر باید صنعتی شود و اگر قرار است فاضلاب شهری و لوله 60 متری که در انتها به جماران می‌رسد، متصل شود توجیه ناپذیر خواهد بود.
وی گفت: وضع خدمات باید به گونه‌ای باشد که در شهرسازی معضل ایجاد نکند و  باید خدمات خوب در اختیار شهروندان قرار گیرد.
ناصح با بیان اینکه باید در بخشی از کارهای مربوط به این پروژه که به شهرداری نیز ارتباط دارد ورود کرد، اذعان داشت: هفته آینده بازدیدی از پروژه‌های مسکن مهر صورت می‌گیرد.
وی، بررسی وضعیت مسجد، بهداشت، مدرسه، ورزش و ... در مسکن مهر رشت را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: شورا و شهرداری باید وظیفه خود را انجام دهند و اگر وضعیت این پروژه با شهرسازی همخوانی نداشته باشد، تعطیلی آن را اعلام می‌کنیم تا طبق قوانین شهرسازی ساخته شود.
عضو شورای شهر رشت، همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی در ساخت پروژه مسکن مهر را ضرورت دانست.  

*راه پشتیبانی مالی پیمانکاران در پروژه‌های رشت باز شود
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل بارندگی هستیم برخی از پروژه‌های عمرانی به کندی پیش‌ می‌رود و پشتیبانی مالی شهرداری نیز با توجه به وضع موجود برای پروژه‌ها و پیمانکاران به‌موقع صورت نمی‌گیرد و روند کندی دارد.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت ابراز داشت: باید راه پشتیبانی و حمایت مالی پیمانکاران در پروژه‌ها باز باشد تا بتوانیم پروژه‌ها را تا پایان امسال به اتمام برسانیم.
 
*پیاده‌رو سازی با تراکم کافی ایجاد شود
 
وی با اشاره به وضعیت پیاده‌روسازی در شهر رشت، اظهار داشت: هر روز پیاده‌روها برای حل مشکل ترافیک کوچک‌تر می‌شود و به نظر می‌رسد اجرای این طرح در تمام مناطق شهر نیاز نیست.
ناصح اظهار داشت: باید مسائل کارشناسی شود تا در نقطه‌ای دیگر مشکل ایجاد نشود.
وی درباره وضعیت سنگ‌فرش پیاده‌روها، افزود: این کار با مصالح و خشکه چینی انجام می‌شود در حالی که با بارش باران مشکل آب‌پاشی، پراکنده شدن و تخریب ایجاد می‌شود.
عضو شورای شهر رشت، استفاده از مصالح کم در پیاده‌روسازی با تراکم کافی را مهم دانست.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول