اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها؛

میزان ضایعات نان در آذربایجان غربی کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: میزان ضایعات نان در آذربایجان غربی پس از آغاز اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به اندازه قابل توجهی کاهش یافته است.

میزان ضایعات نان در آذربایجان غربی کاهش یافت
هوشمند جوادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه به تاثیر مطلوب اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها در میزان دورریز نان و سایر اقلام خوراکی اشاره کرد و اظهار داشت: در گذشته‌ای نه چندان دور ضایعات نان یکی از مهمترین مشکلات کشور و استان در حوزه صنایع غذایی بود اما پس از اجرای این طرح بزرگ و ملی میزان ضایعات به اندازه زیادی کم شده است.
وی افزود: 11 ماه بعد اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با مدت مشابه قبل از اجرای قانون مذکور توسط مسئولان و متولیان این امر مقایسه شد و در نهایت این نتیجه به دست آمد نه‌‌تنها در این حوزه اسراف صورت نگرفته است بلکه تا اندازه زیادی هم در مصرف آرد و نان، اقشار مختلف اعم از مردم، نانوایان و ... صرفه‌جویی کرده‌اند.
این مسئول با اشاره به اینکه در 11 ماه گذشته رقم قابل توجهی در مصرف آرد و نان صرفه‌جویی شده است، تصریح کرد: باید این موضوع به شکل گسترده در جامعه توسط واحدهای اطلاع‌رسانی و اصحاب رسانه منعکس شود همچنین چگونگی رخ دادن این موضوع، راهکارهای صرفه‌جویی و مواردی از این قبیل به آنها آموزش داده شود.
وی در ادامه به راه‌اندازی یک سامانه پیام کوتاه با هدف نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در جامعه اشاره کرد و گفت: به وسیله این سامانه پیام کوتاه آموزه‌هایی با مضمون‌های چگونگی استفاده از نعمات الهی و ثروت‌های ملی به اقشار مختلف مردم ارسال می‌شود به طوری‌که در تهیه و تدوین پیام‌های مذکور از پیشنهادهای افراد کارشناس نیز به طور موثر استفاده می‌شود.
این مسئول همکاری دستگاه‌های اجرایی برای دستیابی به کیفیت مناسب در همه محصولات را خواستار شد و تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف به انحای گوناگون در موضوع ارتقای کیفیت و بهبود چرخه تولید ایفاگر نقش‌های مستقیم و غیرمستقیم هستند از این رو انتظار می‌رود همکاری مناسبی با متولیان این دستگاه به منصه ظهور برسانند.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: هم‌اکنون یکی از استان‌های موفق در تولید گندم باکیفیت آذربایجان غربی است به طوری‌که در سال جاری بخش عظیم گندم خریداری شده از کشاورزان کیفیت عالی و رضایت‌بخشی دارد.
انتهای پیام/ح20       
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول