اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی خبر داد:

صرفه‌جویی ۴۴۰ میلیون تومانی در انتقال و تحویل آب در آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تجربه موفق این شرکت در انتقال و تحویل آب به مشترکان سالانه منجر به صرفه‌جویی ۴۴۰ میلیون تومانی در این شرکت شده است.

صرفه‌جویی ۴۴۰ میلیون تومانی در انتقال و تحویل آب در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، محمد محمدی با اشاره به تجربه موفق شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در انتقال و تحویل حجمی آب به مشترکان، اظهار کرد: این موفقیت برای نخستین بار در سطح کشور به دست آمده است.
وی تاکید کرد: به دنبال تجربه موفق اصلاح مبانی برآورد و آنالیز قیمت در اسناد مناقصه خدمات پیمانکاری بهره‌برداری و نگهداری تاسیسات انتقال آب از سد نهند به تصفیه‌خانه نهند و ایستگاه پمپاژ آن و تحویل آب تصفیه شده به شبکه آب مشروب کلانشهر تبریز طبق بررسی‌های به عمل آمده کارشناسی، این تجربه در تاسیسات آبرسانی از زرینه‌رود به کلانشهر تبریز نیز مورد بررسی قرار گرفت و نتایج قبلی حاصل شد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تاسیسات آبرسانی از زرینه‌رود به کلانشهر تبریز در حال حاضر به ۲۴ مشترک شرب و بهداشتی و صنایع از جمله شهرهای تبریز، میاندوآب، بناب، آذرشهر، گوگان، ایلخچی، شبستر و تعداد شش مجتمع روستایی و صنایع مهم استراتژیک منطقه مانند نیروگاه‌های تبریز، سهند، مجتمع پتروشیمی تبریز، شهرک صنعتی شهید سلیمی، طرح آلومینا و صنایع فولاد در ملکان، بناب، عجبشیر و خودروی آذربایجان با ظرفیت 5 مترمکعب در ثانیه خدمات ارائه می‌دهد.
محمدی ضمن ارائه توضیحات بیشتری در خصوص این تجربه عنوان کرد: قبلا به ازای هر مترمکعب آب تصفیه شده و انتقال و تحویل آن به مشترکان در طول مسیر ۱۸۰ کیلومتری ۳۷۰ ریال هزینه می‌شد در حالی که با اصلاح آنالیز قیمت خدمات پیمانکاری این قرارداد اصلاح و براساس نفر ماهی و کارمزدی به ۳۳۰ ریال در هر مترمکعب رسیده است.
وی گفت: با اعمال این روش حدود ۴۰ ریال به ازای هر مترمکعب آب تحویلی صرفه‌جویی می شود که این رقم در طول سال مبلغی بالغ بر ۴۴۰ میلیون تومان خواهد بود.
معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی افزود: در این تجربه موفق البته علاوه بر کاهش هزینه‌های متغییر و صرفه‌جویی اقتصادی در بهره‌برداری و نگهداری مزایای دیگری نیز حاصل شده که از آن جمله می‌توان به ایجاد فضایی سالم برای پیمانکاران برای مدیریت بهینه بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی، تشویق پیمانکار برای آماده بکار نگه داشتن سیستم و تاسیسات، مدیریت پیمانکار در بهینه کردن نیروی انسانی و وسائل نقلیه و ماشین‌آلات و شفاف شدن گردش کار نظارت بر عملکرد پیمانکار اشاره کرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول