اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل شرکت آبفار خراسان جنوبی:

صرفه‌جویی در مصرف آب از مقطع ابتدایی فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفار خراسان جنوبی گفت: سومین جشنواره ملی فراگیری نخستین واژه آب در راستای نهادینه شدن فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب از مقطع ابتدایی امسال به میزبانی قاین باشکوه خاصی برگزار شد.

صرفه‌جویی در مصرف آب از مقطع ابتدایی فرهنگ‌سازی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر بسکابادی صبح امروز در ستاد استانی سومین جشنواره ملی فراگیری نخستین واژه آب اظهار داشت: روان شناسان و متخصصان تعلیم و تربیت معتقد هستند که امر آموزش را باید از ابتدایی فرا گرفت بنابراین این جشنواره در راستای نهادینه‌سازی مصرف آب در سطح مدارس دبستان برگزار می‌شود.
وی صرفه‌جویی در مصرف آب را یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود:‌ هدفمندی یارانه‌ها بر اساس همین ایده شکل گرفته تا مردم صرفه‌جویی را در زندگی خود داشته  و اسراف نکنند چرا که در اسلام صرفه‌جویی حرام است.
مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این شرکت از سه سال قبل بحث گلواژه آب را به طور نمادین فعال کرده، ادامه داد: در 22 آبان هرسال در سطح کشور آب و فاضلاب روستایی در روستاها و آب و فاضلاب شهری در شهرها یک مدرسه را به عنوان الگو برنامه‌ریزی می‌کنند. در این برنامه متنوع  سعی می‌شود صرفه‌جویی در مصرف آب به دانش‌آموزان آموزش داده شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره از سه سال قبل در خراسان جنوبی آغاز شده است، تصریح کرد: در سال نخست این جشنواره در شهرستان بیرجند، در سال دوم در شهرستان درمیان و امسال در شهرستان قاین در دبستان شهید مصطفی خمینی روستای پهنایی برگزار شد.
مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی دانش آموزان با صرفه‌جویی آب و پی بردن دانش‌آموزان به این واژه و نهادینه کردن صرفه‌جویی در مصرف آب برای دانش آموزان دانست.
بسکابادی ادامه داد: دانش‌آموزان در این جشنواره پیرامون صرفه‌جویی در مصرف آب نقاشی، اجرای دکلمه، سرود و مقاله تهیه می‌کنند که به دانش‌آموزان از طرف شرکت آب و فاضلاب روستایی جوایزی اهدا می‌شود.
وی یادآور شد: امید است این جشنواره را در سال‌های آینده گسترش دهیم و در تعداد بیشتری از مدارس این امر را انجام دهیم.
بسکابادی یادآور شد: در این جشنواره 60 اثر نقاشی دانش آموزان دبستان شهید مصطفی خمینی روستای پهنایی شهرستان قاین با موضوع صرفه‌جویی در مصرف آب در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول