اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه اصفهان:

هدفمندی یارانه‌ها اثر مستقیمی بر کار شهرداری‌ها دارد

خبرگزاری فارس: دانشیار اقتصاد شهری و منطقه‌ای دانشگاه اصفهان گفت: باوجود نظرات مطرح شده اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها تأثیرات زیادی را بر روی کار شهرداری‌ها گذاشته است.

هدفمندی یارانه‌ها اثر مستقیمی بر کار شهرداری‌ها دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نعمت‌الله اکبری ظهر امروز در نشست تخصصی نخستین کنفرانس اقتصاد شهری ایران در محل سالن شهدای شهرداری مشهد در زمینه تأثیر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بر کلان‌شهرها اظهار داشت: در سال گذشته در چنین ایامی فکر می‌شد که اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها تأثیر چندانی بر روند کاری شهرداری‌ها نداشته باشد.
وی با بیان اینکه هیچ وقت نمی‌شود با قوانین حاکم بر نظم شهری مخالفت کرد افزود: امروزه تئوری‌های توسعه شهری جلوی تراکم شهری را نمی‌گیرد.
عضو کمیته علمی نخستین کنفرانس اقتصاد شهری ایران شهرها را محور توسعه اقتصادی کشور دانست و افزود: در حال حاضر این موتور بسیار مهم خاموش شده و به شکل واقعی درگیر مسائل اقتصادی کشور نشده است.
وی با تأکید بر این مطلب که نباید شهرها و جمعیت آنها را مزاحم توسعه برشمرد، تصریح کرد: شهرها نقش بسیار مهمی را در ایجاد یک اقتصاد پایدار ایفا می‌کنند.
اکبری افزود: نباید نگاه به شهرها نگاه به یک مکان مزاحم برای توسعه همه جانبه اقتصادی باشد.
این استاد دانشگاه به گزارش بانک جهانی در رابطه با شهرها با عنوان 3D اشاره کرد و افزود: در این گزارش بر سه اصل مهم افزایش تراکم و کاهش مسافت و تفاوت‌ها برای رشد اقتصادی و افزایش چشمگیر آن تأکید شده است.
وی یکسان سازی پول در اروپا را به همین دلیل دانست و گفت: اروپا با این حال به فکر ایجاد تفاوت در پیکره نظام خود است.
اکبری یادآور شد: همچنین این تراکم به هیچ وجه سبب ایجاد مزاحمت نخواهد شد.
وی به برگزاری نخستین کنفرانس اقتصاد شهری ایران در مشهد اشاره کرد و بیان داشت: این حرکت توسط شهرداری این شهر سرفصلی برای توسعه اسناد توسعه‌ای شهری در سراسر نقاط کشور است.
دانشیار اقتصاد شهری و منطقه‌ای دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین با همکاری شهرداری اصفهان سال گذشته پروژه مطالعاتی در رابطه با اثرات اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بر روندکاری شهرداری‌ها تهیه شد.
وی با بیان اینکه قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به خوبی زوایای خود را در طول هشت ماه گذشته در قالب طرح تحول اقتصادی نشان داده است، گفت: از سال 52 شدت انرژی در کشور به شدت بالا رفت که این عامل در سال 80 با ایجاد شکاف بزرگ بین قیمت انرژی در داخل و خارج کشور خود را نشان داد.
 انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول