اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه موقت زنجان:

بیداری کشورهای منطقه نتیجه انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان گفت: بیداری کشورهای منطقه نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

بیداری کشورهای منطقه نتیجه انقلاب اسلامی ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سجاد موسویون ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار کرد: بیداری که در منطقه حاصل شده نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی بوده و اقتدار 33 ساله آن است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری با درایت و هوشمندانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با اقتدار در برابر دشمنان ایستادگی کرده است، افزود: مردم مسلمان منطقه نیز در پی حکومتی مردمی و اسلامی در تبعیت از کشور ایران به ایستادگی در برابر حکومت‌های مستکبر کشورشان می‌پردازند.
امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه در حال حاضر موجی از بیداری اسلامی در کشورهای منطقه حاصل شده است، ادامه داد: آمریکا و کشورهای مستکبر منطقه باید منتظر شکست خود در آینده نزدیک باشند.
وی با اشاره به اینکه کشورهای بیگانه از همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی اقدام به کارشکنی‌های مختلفی در مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران کردند، اضافه کرد: در حال حاضر نیز دشمنان با جنگ نرم اقدام به ایستادگی در برابر نظام جمهوری اسلامی می‌کنند.
موسویون با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی جوانان در برابر جنگ نرم عنوان کرد: جنگ نرم شیوه جدید دشمنان برای براندازی نظام و ضربه زدن به آن است.
وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید اقدام به آگاه‌سازی جوانان پیرامون جنگ نرم دشمنان بپردازند، افزود: آگاه‌سازی جوانان در خصوص مسائل مختلف ضربه مهلکی به دشمن است، چرا که هدف بسیاری از کارشکنی‌های دشمنان جوانان هستند.
امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه در حال حاضر کشور به اقتدار به حرکت خود ادامه داده و فتنه‌های دشمنان را ناکام گذاشته است، ادامه داد: در حال حاضر کشور با داشتن جوانان مستعد و تلاشگر به پیشرفت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف دست یافته است.
وی با اشاره به وحدت موجود بین رهبری و مردم اظهار کرد: این امر نیز یکی از رمزهای موفقیت نظام جمهوری اسلامی است، چرا که مردم ایران همیشه پشتیبان و پیرو ولایت فقیه هستند.
موسویون در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رعایت تقوا توسط مسلمانان اضافه کرد: تقوا یکی از شرط‌های اصلی ایمان و دین‌داری است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از افراد ادعای مسلمانی و با ایمان بودن را دارند، افزود: ایمان افراد در صورتی با ارزش است که تقوای الهی در آن وجود  داشته باشد.
امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اهمیت وجود تقوا در جامعه اسلامی عنوان کرد: یکی از اصولی که موجب ایستادگی هر چه بهتر در برابر دشمنان می‌شود، تقوا و رعایت حدود الهی است.
وی با تاکید بر اهمیت رعایت تقوا توسط مردم جامعه اسلامی اضافه کرد: وجود تقوا در جامعه اسلامی موجب اعتماد افراد به یکدیگر و در نتیجه پیشرفت جامعه اسلامی می‌شود.
موسویون در ادامه با اشاره به لزوم رعایت حجاب توسط بانوان جامعه اسلامی افزود: حضرت زهرا (س) یک الگوی نمونه از حجاب در دین اسلام هستند.
وی با بیان اینکه نبود حجاب اسلامی موج انحطاط و زوال جامعه می‌شود، ادامه داد: بانوانی که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند باید با الگو‌برداری از افراد نمونه در حجاب و ویژگی‌های اخلاقی به سالم ماندن جامعه کمک کنند.
امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه بانوان جامعه اسلامی نباید با ناز و عشوه با مردان نا‌محرم سخن بگویند، بیان کرد: صحبت کردن با نا‌محرم همراه با ناز و نازک کردن صدا درست نیست.
وی با اشاره به اینکه زنان نقش بسیار مهمی در سالم‌سازی جامعه دارند، ادامه داد: حجاب و رعایت ویژه بانوان نبوده و مردان نیز مکلف به رعایت آن هستند.
موسویون در ادامه با تاکید بر لزوم ایستادگی در برابر ظلم و ستم افزود: افرادی که در برابر ظلم موجود در جامعه بی‌تفاوت هستند به اندازه افراد ظالم گناهکار هستند.
وی با اشاره به اینکه افراد در موقعیت‌های مختلف نباید اجازه ظلم به افراد مستکبر و زورگو را دهند، ادامه داد: ساکت بودن در برابر ظلم همچون انجام ظلم است.
امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه حفاظت از دستاوردهای نظام وظیفه همه افراد جامعه اضافه کرد: مردم با همکاری و انجام امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند به اقتدار نظام کمک بسیاری کنند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول