اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه موقت اهواز:

بیداری اسلامی از برکت ولایت فقیه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اهواز گفت: بیداری اسلامی که امروز دامنه آن در حال فزونی است از برکت پایبندی ملت‌های اسلامی به ولایت فقیه است.

بیداری اسلامی از برکت ولایت فقیه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محسن حیدری پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ "ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا" در اردبیل اظهار داشت: اردبیل به عنوان مهد تشیع و دلدادگی به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت در آسمان فقاهت و اندیشمندی علمای بزرگی را دارد که در سایه آنها توانسته است ابهت خود را همیشه به نمایش بگذارد.
وی با قدردانی از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در برگزاری همایش‌های استانی ولایت فقیه هدف از این همایش را بصیرت‌افزایی در بین خواص از باب تذکر اعلام کرد.
این مسئول به محورهای دوگانه بحث ولایت فقیه از دیدگاه نظری و عملی اشاره کرد و گفت: از دیدگاه نظری جایگاه ولایت فقیه بر مبنای فقهی بودن آن است در حالی که در بحث عملی عملکرد سیاسی- فرهنگی شخص ولی فقیه مورد توجه است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: ولایت فقیه بنا به تعریف بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شاخه‌ای از ولایت امیر‌المومنین است که ریشه آن را باید در آنجا جست.
وی به سخن حسنین هیکل نویسنده مصری اشاره کرد و گفت: ولایت فقیه به مانند مین است که حضرت علی (ع) آن را کاشته و بعد از 14 قرن در دوران امام خمینی (ره) این مین منفجر شده و با انفجار آن نوری کرامت‌آفرین و لذت‌‌بخش دنیا را فرا گرفته است.
حیدری یکی از برکات ولایت فقیه را بیداری امت‌های اسلامی به ویژه تکیه بر رهبری صالح بیان کرد و افزود:‌ نقش امام در تاسیس حکومت و شکل‌گیری حاکمیت اسلامی جامعه نقش بی‌بدیلی است که طی تاریخ هیچ یک از فقهای زمان نسبت به آن شک و شبهه‌ای نداشته‌اند.
این عضو مجلس خبرگان ابراز داشت: ادعای نظریه ولایت فقیه از سوی امام راحل نمی‌تواند صادق باشد چرا که ولایت فقیه برگرفته از سخن قرآن، سنت و ائمه اطهار است که بیش از 14 قرن است ساختار آن شکل گرفته است.
وی در ادامه اظهار داشت: در  هزار و 100 سال قبل از زمان ظهور امام عصر (عج)‌ هیچ گونه اختلاف در بین فقهای شیعه در اصل ولایت فقیه نبوده و اگر اختلافی نیز مشاهده شده روی حدود و راه‌های رسیدن به آن بوده است اما در اصل ولایت فقیه هیچ اختلاف نظری نیست.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همه فقهای شیعه به اتفاق اجماع کردند که ولی فقیه باید فقیه‌، عادل جامع الشرایط و مجتهد در احکام شرعی به نیابت از ائمه هدی باشد که در عصر غیبت اداره جامعه نیز بر عهده ولی فقیه است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول