اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد:

لزوم تبیین نقش نهضت حسینی در بیداری اسلامی

خبرگزاری فارس: مسئول سیاسی عقیدتی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: در همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی، نقش نهضت حسینی در بیداری اسلامی مورد توجه و تبیین قرار گیرد.

لزوم تبیین نقش نهضت حسینی در بیداری اسلامی
علی‌اصغر آخوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با همایش بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در همدان اظهار کرد: این همایش یکی از فرصت‌های ارزشمندی است تا بر اساس آن با فرهنگ حسینی فعالیت کرده و این فرهنگ اصیل دینی را به جامعه معرفی کنیم.
وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "چه داریم از نهضت عاشورایی است و انقلاب اسلامی نیز برگرفته از فرهنگ عاشورایی است"، گفت: هر چقدر در توسعه این فرهنگ ارزشی گام برداریم در راستای بنیان‌های فکری جمهوری اسلامی گام برداشته‌ایم.
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) همدان اضافه کرد: انتخاب همدان به عنوان محل برگزاری همایش مقدس پیرغلامان حسینی، به دلیل نوع خاص عزاداری سقایی است که در همدان وجود دارد و در کشور بی‌نظیر است.
وی ادامه داد: آیین سقایی که از دیرباز در همدان مرسوم بوده دارای متانت، وقار و آرامش خاصی است که در این شهر سقاها صفوف بسیار منظم و لباس‌های متحدالشکلی وجود دارند.
آخوندی با بیان اینکه لحن مداحی سقایی همدانی‌ها حزن‌انگیز و در عین حال باوقار بوده و آهنگ بسیار گوش‌نوازی دارد، تصریح کرد: مطلب مهمی که این نوع سبک دارد متن آن است چرا که در حالی که سایر سبک‌های مداحی آهنگ، موسیقی و طبل محور است مداحی سقایی در همدان متن‌محور است.
وی عنوان کرد: زمانی که می‌گوییم فرهنگ این انقلاب، بر گرفته از نهضت عاشورایی است این مهم مطرح می‌شود که فلسفه عاشورا و محرم باید به درستی در جامعه توضیح داده شود چرا که این فرهنگ می‌تواند الگو و الهام‌بخش بیداری اسلامی نیز باشد.
مسئول سیاسی عقیدتی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه مکتب کشورهایی مثل بحرین، عراق، سوریه و پاکستان ملهم از مکتب اهل بیت(ع) است، افزود: از جمله محورهایی که می‌تواند در همایش تجلیل از پیرغلامان مورد توجه باشد، بیداری اسلامی و نقش نهضت حسینی در بیداری اسلامی است.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم بیداری اسلامی را تحلیل کنیم، باید بگوییم که رمز شکوفایی این بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان، احیای فرهنگ جهاد و شهادت است که شکی در آن نیست.
آخوندی با بیان اینکه زمانی مردم مسلمان در هر کشور و بلادی از تشر و نگاه تند زمامدارانشان می‌ترسیدند اما اکنون این ملت‌ها از توپ و تانک نمی‌ترسند، خاطرنشان کرد: علت این ایستادگی و مقاومت احیای تفکر جهاد و شهادت برگرفته از نهضت سالار شهیدان است.
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) احیاگر فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه بود، گفت: همایش پیرغلامان حسینی جزو همایش‌هایی است که ذکر اهل بیت(ع) در آن جاری است و با این وصف باید گرامی داشته شود و مردم همدان باید از این فرصت استفاده بکنند.
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) همدان در پایان پیرغلامان را افرادی دانست که عمری در راه احیای تفکر شیعی و عزاداری حسینی زحمت کشیده‌اند و با این وصف بر امر استقبال ویژه و شایسته از آن‌ها تأکید و خاطرنشان کرد: این قشر گوهران گرانقدری هستند که استقبال از آنها بزرگداشت سالار شهیدان نیز محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول