اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیت‌الله علوی بروجردی:

بیداری اسلامی جز با نام علی (ع) شکل نمی‌گیرد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: بیداری اسلامی جز با نام علی و غدیر شکل نمی‌گیرد و حرکت‌هایی که امروز در دنیا مشاهده می‌شود نشانی از علی(ع) دارد.

بیداری اسلامی جز با نام علی (ع) شکل نمی‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید حسن علوی بروجردی ظهر امروز در کنگره ملی غدیر و بیداری اسلامی که در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، در سخنانی گفت: غدیر اگر چه به صورت یک واقعه اتفاق افتاده است اما یک واقعه نیست بلکه یک تاریخ و راه است.
وی ادامه داد: غدیر یک مکتب است و اهمیت آن به قدری است که خداوند تعالی خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید، بیان مسئله امامت حیثیت رسالت است.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر واقعه غدیر مطرح نشود، مانند آن است که مطلبی ابلاغ نشده است.
وی گفت: پول، ریاست و ... معیارهای حاکم بر دوران جاهلی است و پیامبر(ص) برای ازمیان برداشتن آنها رسالت را قبول کرده است.
علوی بروجردی با بیان اینکه فضیلت باید معیار باشد و قیام رسول‌الله قیام فضیلت است، تصریح کرد: حاکمیت خداوند سبب شد تا عده‌ای افراد عرب جایگاهی را به دست می‌آورند که دو ابرقدرت زمان خود ایران و روم را زیرسلطه خود برد.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی که توسط رسول اکرم آورده شده است همواره باید فعال باشد و غفلت و خواب در آن راه نداشته باشد از این رو مسئله غدیر مطرح می‌شود.
علوی بروجردی گفت: غدیر نشان‌هایی بود که پیامبر(ص) به منظور عدم بازگشت به دوران جاهلی به مسلمانان نشان داد.
وی تصریح کرد: غدیر رجوع به امامت و بازگشت به اصالت‌ها است و اگر رسول‌الله این علامت را مشخص نمی‌کرد، رسالت اجری نداشت.
استاد حوزه علمیه قم در  بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیداری اسلامی امروز درحال شکل‌گیری است، عده‌ای می‌خواهند این قیام‌ها برای بازگشت به حکومت سلاطینی مانند معاویه باشد اما مردم در جستجوی هویت خود هستند.
علوی بروجردی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی جز با نام علی و غدیر شکل نمی‌گیرد و حرکت‌هایی که امروز در دنیا مشاهده می‌شود نشانی از علی(ع)دارد.
وی ابراز داشت: امروز مردم به دنبال ارزش‌هایی هستند که هزار و 400 سال قبل از آنها سلب شد و بازگشت به اصل و ریشه شاخصه حرکت غدیر است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول