اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

نقش غدیر در بیداری اسلامی تبیین شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: واقعه غدیر نقش بسزایی در بیداری اسلامی دارد و این اصل بزرگ باید در بیداری اسلامی مورد اهتمام قرار گیرد.

نقش غدیر در بیداری اسلامی تبیین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی انصاری ‌بویراحمدی ظهر امروز در کنگره ملی غدیر و بیداری اسلامی که در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: این کنگره با دو رویکرد تبیین و تحکیم شعائر الله به ویژه جریان و حماسه بی‌مانند غدیر و همچنین رساندن پیام واقعی و فرهنگ غدیر به جامعه اسلامی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به نزول آیه «اکملت لکم دینکم» بعد از واقعه غدیر‌خم‌ اعلام کرد: خداوند با انتخاب امام دین اسلام را تکمیل کرده است، پس اسلام ناب همان تشیع است و فردی که موضوع امامت را قبول نداشته باشد، در اصل خاتمیت دین اسلام را قبول ندارد و دین اسلام را ناقص پذیرفته است.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی عنوان کرد: در تاریخ هرگاه یک دین الهی با حکومت گره خورد، رشد کرد و هرگاه حکومت با آن دین به مقابله پرداخته،‌ آن دین با ضعف مواجه شده است.
وی با بیان اینکه شناساندن تشیع برعهده روحانیت است، اظهار کرد: حفاظت علمی و تحقیقاتی از تشیع برعهده روحانیت است اما قسمتی از برنامه‌ریزی‌های مربوط به حفاظت از تشیع برعهده حکومت است که بخشی از آن به نیروی انتظامی مربوط می‌شود.
به گفته انصاری بویراحمدی مشروعیت خاتمیت مشروط بر قبول امامت است و در واقع فردی که امامت را قبول ندارد، خاتمیت پیامبر را قبول ندارد.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی تصریح کرد: اصل امامت و ولایت تنها اصلی بود که توسط پیامبر خاتم(ص) آورده شد و دیگر پیامبران این اصل را بازگو نکردند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول