اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیت‌الله نوری‌همدانی:

بیداری اسلامی تمام ابر قدرت‌ها را به خاک مذلت می‌کشاند‌

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: بیداری اسلامی در منطقه و جهان ‌‌تمام ابر‌قدرت‌ها را به خاک مذلت کشانده و قلع و قمع می‌کند.

بیداری اسلامی تمام ابر قدرت‌ها را به خاک مذلت می‌کشاند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی  پنج‌شنبه شب در دیدار دبیر اجرایی دفتر حزب النهضه تونس با اشاره به پیشتاز بودن ملت تونس در قیام‌های اخیر منطقه، اظهار کرد: ما معتقدیم که این قیام‌ها و حرکات از فطرت انسانی نشات گرفته است.
وی افزود: خداوند انسان را برای عظمت و کرامت آفریده است از این رو این قیام‌ها پاسخی از فطرت مردم منطقه در برابر تحقیرهای چند ساله دولت‌های مستبد بود.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در حال حاضر فطرت‌های مردم منطقه شکوفا شده و آنها بیدار شده‌اند و این بیداری به لطف خدا تا سرنگونی تمام دولت‌های ستمگر ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: قیام‌های اخیر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از جهت اسلامی بودن نیز برای ما اهمیت بسیار دارند.
نوری‌همدانی تاکید کرد: بر اساس اسلام مسلمانان باید آزاد و مستقل باشند اما سالیان دراز دولت‌های مستبد استقلال و آزادی مسلمانان را از آنان گرفته بودند.
وی با اشاره به اینکه این دولت‌ها مردم مسلمان را به استضعاف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشانده‌ بودند، عنوان کرد: مردم قیام کردند تا این استضعاف‌ها را از میان بردارند.
این مرجع تقلید ادامه داد: باید مردم منطقه و مردم تونس در نظر داشته باشند که این راه، راه بسیار پرمشقتی است و به استقامت و پایداری نیاز دارد.
وی گفت: ایران که سرچشمه این حرکت‌هاست 15 سال مبارزه و استقامت کرد تا موفق شد حکومتی بر اساس قرآن شکل دهد.
نوری‌همدانی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب نیز در جریان هشت سال جنگ تحمیلی 35 کشور به صدام در حمله به ایران کمک کردند اما ملت ایران تسلیم نشد و به راه خود ادامه داد.
وی اظهار کرد: نظام اسلامی ایران در نتیجه استقامت، آگاهی، آمادگی و شجاعت مردم و رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و نظامی مستقل و قدرتمند را تشکیل داد.
استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مردم تونس نیز باید همچنان مقاومت کنند و در نظر داشته باشند که دشمن همواره در کمین آنان است.
وی بیان کرد: مردم منطقه با بیداری، هوشیاری و استقامت می‌توانند تمام ابر قدرت‌ها را به خاک مذلت کشانده و قلع و قمع کنند.
‌نوری‌همدانی اظهار کرد: در اروپا و آمریکا نیز همین فطرت انسانی مردم شکوفا شده و 99 درصد مردم که زیر سلطه یک درصدی‌ها هستند، تلاش می‌کنند تا کرامت خود را به دست آورند.
وی با اشاره به اینکه قانون اسلامی کشور ما بر اساس اسلام نگارش شده است، افزود: در این قانون آمده است که ملت ایران نه بر ملت‌های دیگر ستم می‌کند و نه زیر سلطه قدرت‌ها قرار می‌گیرد.
این مرجع تقلید گفت: ملت تونس برادران ما هستند و ما هیچگاه برادران خود را تنها نخواهیم گذاشت و از ایشان حمایت خواهیم کرد.
در ادامه این دیدار دبیر اجرایی حزب النهضه تونس با بیان اینکه به منظور ابلاغ سلام راشد الغنوشی به رهبر معظم انقلاب، علما و مردم به ایران سفر کرده است، اظهار کرد: ملت تونس علاقه فراوانی به انقلاب اسلامی دارند و ما معانی بسیاری و ارزش‌های بسیاری را از شخصیت‌هایی مانند امام خمینی(ره) آموخته‌ایم.
انتهای پیام/ج10‌
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول