اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان خبر داد:

افزایش اعتبارات عمرانی کتابخانه‌های استان اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان از افزایش اعتبارات عمرانی کتابخانه‌های این استان خبر داد.

افزایش اعتبارات عمرانی کتابخانه‌های استان اصفهان
غلامرضا یاوری امروز در حاشیه جشن کتاب کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در زمینه تکمیل طرح‌ها سال گذشته 14 میلیارد ریال بوده است که امسال به 27 میلیارد ریال افزایش یافته ‌است. 
وی اعتبارات تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های استان اصفهان در سال گذشته را 400 میلیون تومان ذکر و تصریح کرد: این میزان اعتبار در سال جاری به 550 میلیون تومان افزایش یافته ‌است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان افزود: مجموع اعتبارات این استان اصفهان از 18میلیارد ریال در سال گذشته به 32 میلیارد ریال در  سال جاری افزایش یافته‌ است.
یاوری یادآور شد: با احتساب 15 میلیارد ریال اعتبار طرح‌های فرهنگی رئیس‌جمهور این میزان اعتبار به 47 میلیارد ریال در سال جاری افزایش و به کتابخانه‌های عمومی تخصیص داده شده ‌است.
وی سهم شهرستان کاشان از این میزان اعتبار را 155 میلیون تومان دانست و گفت: از مبلغ 155 میلیون تومان اختصاص داده به شهرستان کاشان، 100 میلیون تومان برای کتابخانه عمومی لتحر، 50 میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز و 5 میلیون تومان نیز برای کتابخانه تخصصی نماز اختصاص داده شده‌ است.
یاوری اضافه کرد: کتابخانه عمومی لتحر که در سال گذشته کلنگ احداث آن بر زمین زده شد بیش از 50 میلیون تومان اعتبار برای آن تخصیص داده شد و امسال نیز 100 میلیون تومان اعتبار برای اجرا و ساخت این کتابخانه اختصاص داده می‌شود.
به گفته وی از بودجه 15 میلیارد ریال استان اصفهان به تناسب برای کتابخانه‌های روستایی نیز تخصیص داده می‌شود.
با اشاره به تصویب احداث دو کتابخانه استاندارد در استان اصفهان و آماده بودن زمین و اعتبار 500 میلیون تومانی اولیه آن عنوان کرد: امیدواریم اعتبار این دو طرح در سفر چهارم ریاست جمهوری به استان اصفهان اختصاص داده شود.
وی همچنین از راه‌اندازی سرویس بلوتوث 10 باب کتابخانه استان اصفهان خبر داد و افزود: با مجهز شدن این کتابخانه‌ها به سرویس بلوتوث اعضا می‌توانند از کتاب‌های همراه از طریق بلوتوثی که روی تلفن همراه آنان ارسال می‌شود، استفاده کنند.
یاوری ادامه داد: در حال حاضر تمام کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان به اتومات اداری متصل و از امکاناتlT و دیجیتال‌سازی استفاده می‌کنند. 
وی همچنین با اشاره به تجلیل از 500 نفر برترین‌های کتاب و کتابخوانی استان اصفهان در آذر ماه سال جاری گفت: در سطح این استان در مجموع 3 هزار نفر در بخش کتاب و کتابخوانی تجلیل می‌شوند که 2 هزار و 500 نفر آن در شهرستان‌ها صورت مجزا برنامه دارند.  
یاوری همچنین از راه‌اندازی انجمن خیران کتابخانه‌ساز شهرستان کاشان و استان اصفهان در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان اصفهان به عنوان یک انجمن غیردولتی است که پایه‌گذار آن خیران هستند.  
وی تعداد اعضای کتابخانه‌های استان تا قبل از آبانماه سال جاری را 130 هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: با برنامه‌های ویژه‌ای که برای هفته کتاب تدارک دیده شده این میزان عضو تا پایان آبان ماه به بیش از 150 هزار نفر افزایش می‌یابند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول