اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همزمان با هفته کتاب؛

کتابداران و خادمان برتر کتابخوانی یزد تجلیل شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته کتاب از کتابداران برتر و خادمان برگزیده حوزه کتاب و کتابخوانی استان یزد طی مراسمی تجلیل شد.

کتابداران و خادمان برتر کتابخوانی یزد تجلیل شد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در مراسم تجلیل از کتابداران و خادمان برتر حوزه کتابخوانی با تبریک هفته کتاب و عید سعید غدیر خم، نقش کتابداران در بسط و گسترش فرهنگ مطالعه را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست.
محمدحسین پارساییان اظهار داشت: امسال بر خلاف سال‌های گذشته تلاش کردیم برنامه‌‌های این اداره کل، کتابخانه ‌محور باشد و از کسانی که طی یک سال صادقانه به کتاب و کتابخانه خدمت کرده‌‌اند، تجلیل شود.
وی با اشاره به سرانه مطالعه در استان یزد بیان کرد: سرانه مطالعه در استانی که به دارالعلم شهرت یافته است، قابل قبول نیست.
پارساییان خاطرنشان کرد: سرانه مطالعه در یزد با احتساب قرآن، ادعیه، روزنامه، کتاب و ... به جز مطالعات درسی، 36 دقیقه است.
وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط موجود جامعه، حتی این آمار بسیار پایین نیز واقعی نباشد.
پارساییان یادآور شد: بر اساس جدول ارزیابی، سرانه مطالعه روزنامه در استان یزد بسیار پایین است و در رتبه آخر کشور قرار داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعداد اعضای کتابخانه‌های استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر 98 هزار و 660 نفر عضو کتابخانه‌‌های استان یزد هستند.
وی همچنین مجموع زیربنای کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی در استان یزد را 61 هزار و 992 مترمربع اعلام کرد و با اشاره سرانه‌های کتابخانه‌ای خاطرنشان کرد: به ازای هر 9هزار نفر در یزد یک کتابخانه وجود دارد که این رقم در کشور به ازای هر 15 هزار نفر یک کتابخانه است.
پارساییان سرانه مطالعه در استان یزد را نیز 1.6 اعلام کرد و افزود: در بیشتر بخش‌ها از جمله سرانه مطالعه، فضای کتابخانه‌ای و تعداد اعضا، رتبه نخست را در کشور داریم.
وی سرانه متراژ کتابخانه به ازای هر نفر 100 نفر را سه متر اعلام کرد و افزود: این میزان در سطح کشور 1.5 مترمربع است.
پارساییان همچنین خاطرنشان کرد: 10 درصد جمعیت استان یزد عضو کتابخانه‌ها هستند که در این زمینه بعد از استان سمنان در رتبه دوم قرار گرفته‌ایم.
در این مراسم که با حضور فرماندار یزد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، از 11 کتابدار و مسئول کتابخانه برتر استان، دو کارشناس برتر ستادی و دو کتاب یاور برگزیده استانی با اهدای لوح سپاس و هدیه نقدی تقدیر شد.
همچنین در این مراسم فرمانداران و شهرداران برتر استان در زمینه اهتمام به امور کتابخانه‌‌های عمومی تجلیل شدند.
در این مراسم سید سعید سیدرضایی، اعظم‌سادات حسینی، حسن قلی ‌پور، طیبه بردستانی، غلامحسین سمیعی و قاسم برزگر به عنوان کتابداران برتر استان یزد معرفی شدند.
از فاطمه موسویان، محسن هاتفی، طاهره ایلخانی، لیلا پورمحمدی و هادی قاسمی نیز به عنوان مسئول کتابخانه برتر تجلیل شد.
سیدمحمد عابدیه و الهام فرهادی ‌راد، کارشناسان برتر ستادی استان شدند و منصور کریمی و محمد اسلامیه نیز به عنوان کتاب یاور برگزیده مورد تجلیل قرار گرفتند.
مهدی کیانی‌ مقدم و احمد کمالی فرمانداران مهریز و اردکان نیز به ترتیب به عنوان رئیس انجمن برتر کتابخانه ‌های عمومی و فرماندار برتر انتخاب شدند و حفیظی، مروتی و محی‌الدینی به عنوان شهرداران منتخب استان در زمینه اهتمام به امور کتابخانه ‌ها برگزیده شدند.
از 22 تا 29 آبان‌ماه هفته کتاب تعیین و نامگذاری شده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول