اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همزمان با هفته کتاب برگزار شد؛

برگزاری جشن کتاب و برپایی نمایشگاه‌های متعدد در اردبیل

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در شهرهای مختلف استان اردبیل جشن و نمایشگاه کتاب برگزار شده است.

برگزاری جشن کتاب و برپایی نمایشگاه‌های متعدد در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جشن بزرگ کتاب که در مشگین‌شهر برگزار شد، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشگین از توجه جدی به حوزه کتاب با تکیه بر نیازمندی‌های علاقه‌مندان خبر داد.
مسعود افقهی در این مراسم گفت: توسعه کتاب و کتابخوانی نیازمند فضایی مناسب و ایجاد رغبت و علاقه‌مندی برای مطالعه و تقویت این فرهنگ است که امیدواریم روز‌به‌روز بر وسعت و دامنه آن افزوده شود.
وی با اعلام این‌که در نهادینه کردن این فرهنگ دو حوزه نقش بی‌بدیلی دارند، افزود: خانه و مدرسه می‌تواند کانون تحول در این حوزه باشد.
افقهی بیان کرد: اگر والدین در منزل و معلمان در مدرسه خود به امر مطالعه اهمیت ندهند، محال امر است که دانش‌آموزان و بچه‌ها بتوانند کتاب را به عنوان علاقه‌مندی و باب آگاهی‌دهی خود مورد توجه قرار دهند.
این مسئول از عضویت 7 هزار نفر از اهالی مشگین در کتابخانه عمومی این شهر خبر داد و تصریح کرد: در 9 باب کتابخانه شهرستان مشگین‌شهر بیش از 80 هزار جلد کتاب نگهداری می‌شود که سرانه مطلوبی نیست.
وی با بیان این‌که هم اکنون به ازای هر دو نفر یک جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی مشگین‌شهر موجود است، خاطرنشان کرد: این سرانه در دنیا به ازای هر نفر چهار جلد کتاب است که باید تلاش کنیم تا سرانه استاندارد و جهانی را رعایت کنیم.
به گزارش فارس، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشگین همچنین از آمادگی کتابخانه‌های عمومی مشگین‌شهر برای ثبت‌نام رایگان علاقه‌مندان همزمان با هفته کتاب خبر داد.
در این مراسم از 21 فعال عرصه کتاب و کتابخوانی و خیرین در مشگین‌شهر قدردانی شد و هدایایی به آنها تحویل داده شد.
همزمان با هفته کتاب نمایشگاه کتاب در گرمی نیز راه‌اندازی شد.
در این نمایشگاه که تا پایان آبان ماه دایر است، محصولات متنوع فرهنگی در کنار کتاب با تخفیف ویژه عرضه شده است.
به گزارش فارس، فرماندار شهرستان گرمی در مراسم گشایش این نمایشگاه، کتاب را اصلی‌ترین محور آموزش و کسب علم و آگاهی توصیف کرد و گفت:‌ بدون کتاب انسان با جهل مرکب خود نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.
عزیز صحرایی افزود: ما زمانی می‌توانیم فراگیر شدن فرهنگ کتاب را به عینه مشاهده کنیم که همه با دلسوزی و عشق و علاقه وارد فعالیت در این حوزه شوند.
وی همچنین بر احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان گرمی تاکید و اظهار کرد:‌ در کنار توسعه کتابخانه‌های عمومی در روستاها به ویژه راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار باید علاقه‌مندی به کتاب را به معنای حقیقی تقویت کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول