اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار بجنورد:

توسعه کتابخوانی در گرو فرهنگسازی است

خبرگزاری فارس: فرماندار بجنورد توسعه کتابخوانی در کشور را در گرو فرهنگسازی عنوان کرد.

توسعه کتابخوانی در گرو فرهنگسازی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید محمد پاکمهر بعدازظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های این شهرستان اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی بستر کار است، لذا برای ساخت کتابخانه نیاز به کار عمرانی و برای توسعه فرهنگ کتابخوانی نیازمند فرهنگسازی هستیم و اگر این فرهنگ سازی به درستی انجام شود، از این بستر بیشتر و به نحو شایسته استفاده شده و یقینا اینها همه به یکدیگر مرتبط و پیوسته هستند.
وی تقارن هفته کتاب با غدیر را فرصتی مناسب برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه برشمرد و افزود: برای فراگیر شدن فرهنگ مطالعه در جامعه بایستی برای عموم افراد از مهد کودک تا سنین بالاتر این فرهنگ جا انداخته شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان بجنورد ادامه داد: طی سال‌های اخیر یک انقلاب در حوزه کتاب و کتابخوانی در شهرستان صورت گرفته است که این موفقیت به خاطر پیگیری‌های کتابخانه‌های عمومی استان محقق شده است.
وی اظهار داشت: به تعداد و زیربنای کتابخانه‌ها در این شهرستان به طور چشمگیری اضافه شده و تعداد کتابخانه‌ها از پنج باب به 13 باب کتابخانه رسیده است.
 
* وضعیت نهضت مطالعه مفید در خراسان شمالی مطلوب است
مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی هم با اشاره به رهنمودهای رهبری پیرامون نهضت مطالعه مفید در جامعه اظهار داشت: خوشبختانه با تدبیر استاندار و اعضای انجمن کتابخانه‌ها، وضعیت نهضت مطالعه مفید در خراسان شمالی مطلوب است.
علی رحیمی با بیان اینکه براساس نظرسنجی‌های انجام شده خراسان شمالی در شاخص امانت کتاب از کتابخانه‌ها در کشور عنوان برتر را کسب کرده است، گفت: این موفقیت حاکی از استقبال مردم از کتابخانه‌ها و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این استان است.
وی با بیان اینکه کتاب اوج تجلی فرهنگ است، گفت: این کالای فرهنگی در فرهنگ اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار بوده و دین اسلام همواره به مطالعه کتاب‌های مفید توصیه کرده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی برگزاری مسابقات کتابخوانی، نواخته شدن زنگ کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی، تجلیل از کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی و ... را از برنامه‌های هفته کتاب خراسان شمالی برشمرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول