اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه یزد:

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند عزم همگانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمندی عزمی جدی و همگانی است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند عزم همگانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با خادمان عرصه کتاب استان یزد اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همکاری جدی و عزم عمومی همه مردم و مسئولان نیاز دارد.
وی بیان کرد: فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه گسترش یابد و در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد.
ناصری با اشاره به جا گرفتن کتاب در سبد خرید مردم اظهار داشت: برای اینکه فرهنگ مطالعه به عنوان یک فرهنگ غالب در بین اقشار مختلف مردم گسترش یابد، باید همه همکاری کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه هنوز بر این اعتقادم که میزان سرانه کتابخوانی در کشور پایین است، گفت: وظیفه عمده ترویج فرهنگ کتابخوانی برعهده خادمان کتاب است که باید در این زمینه تلاش وافر و بیشتری را انجام دهند.
وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ مطالعه موجب ارتقای فرهنگ عمومی مردم و جامعه می‌شود بر لزوم فعالیت‌های گسترده فرهنگی در این زمینه مهم تاکید کرد.
امام جمعه یزد تصریح کرد: در سایه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است که بسیاری از معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی برطرف می‌شود.
ناصری با اشاره به اینکه هنوز فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به نحو شایسته در میان مردم و جوانان وجود ندارد، تاکید کرد: همه در قبال گسترش این فرهنگ و افزایش سرانه مطالعه مسئول هستند.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این دیدار اظهار داشت: از ابتدای سال 89 تاکنون بیش از 190 عنوان کتاب در یزد منتشر شده است.
حسن مفیدی با بیان اینکه 46 انتشاراتی در استان یزد مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: 190 کتاب منتشر شده در طی مدت یاد شده، در مجموع 298 هزار نسخه تیراژ داشته است.
 وی همچنین از اهدای 192میلیون تومان کتاب طی هفت ماهه اخیر خبر داد و اظهار داشت: این تعداد کتاب اهدایی به مدارس، کتابخانه‌ها، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مراکز فرهنگی اهدا شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری همچنین مبلغ 20 میلیون تومان کتاب به مدارس استان یزد اهدا شده است.
مفیدی همچنین اظهار داشت: سال گذشته این اداره بر اساس سیاست‌های حمایتی از ناشران و نویسندگان مبلغ 21میلیون تومان کتاب خریداری و به مراکز فرهنگی اهدا کرده است.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور هزار ناشر در دی‌ماه سال جاری در یزد خبر داد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول