اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید خراسان شمالی خبر داد:

ارسال 200 طرح کتابخوانی به دبیرخانه مطالعه خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید خراسان شمالی گفت: 200 طرح و برنامه کتابخوانی توسط دستگاه‌های اجرایی استان به این دبیرخانه ارسال شد.

ارسال 200 طرح کتابخوانی به دبیرخانه مطالعه خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌‌های عمومی خراسان شمالی، علی رحیمی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجنورد اظهار داشت: سند نهضت مطالعه مفید در راستای سند چشم‌انداز 1404 تهیه شده و دستور رئیس‌جمهور برای اجرای این سند ملی موجب ایجاد ظرفیت‌های جدیدی برای ارتقاء کتابخوانی شده است.
وی اضافه کرد: با تاکید شفقت، استاندار و رئیس کمیته نهضت مطالعه مفید استان تمام دستگاه‌های اجرایی نسبت به اهداف و برنامه‌های سند نهضت مطالعه مفید در سطح دستگاه‌ها برنامه‌های کتابخوانی را دنبال می‌کنند و تاکنون 200 طرح و برنامه به دبیرخانه کمیته ارسال شده است.
رحیمی از افزایش ظرفیت‌های نهضت مطالعه مفید در استان خبر داد و گفت: ظرفیت جدید برای نهضت مطالعه مفید شبکه کتابخوانان حرفه‌ای است که در این فضای مجازی در مورد کتاب و کتابخوانی بحث و تبادل نظر می‌شود.
وی اظهار داشت: علاوه بر فعالیت 63 کتابخانه عمومی برای 26 هزار عضو دائمی، 13 هزار و 184 متر زیربنا و 520 هزار جلد کتاب و تعداد 27 کتابخانه اختصاصی دیگر مربوط به دستگاه‌های اجرایی است که با 16 هزار کتاب و 3 هزار و 397 متر زیربنا به 17 هزار نفر ارائه خدمات می‌دهند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: در 140 کتابخانه کانون‌های مساجد با زیربنای تقریبی 2500 متر و با 100 هزار جلد کتاب به 19 هزار نفر علاقه‌مند به کتابخوانی خدمات ارائه می‌دهند.
وی از فعالیت 201 مدرسه با کتابخانه مستقل خبر داد و افزود: نهضت مطالعه مفید در استان دارای وضعیت مطلوبی است که امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها بتوانیم وضعیت مورد نظر سند که به ازای هر 100 نفر هشت متر فضای کتابخانه عمومی، چهار جلد کتاب به ازای هر فرد و عضویت 35 درصد جمعیت استان در کتابخانه‌های عمومی را به دست آوریم.
دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 نشست ویژه نهضت مطالعه مفید در استان برگزار شده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول