اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیت‌الله سید احمد خاتمی در همایش بیداری اسلامی:

عصر افول و سقوط ‌استعمارگران فرا رسیده است / جدول فتنه 88 را آمریکا طراحی کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران با اشاره بیداری اسلامی در سراسر جهان و قیام وال استریت گفت: عصر افول و سقوط مستعبدین و استعمارگران فرا رسیده است.

عصر افول و سقوط ‌استعمارگران فرا رسیده است / جدول فتنه 88 را آمریکا طراحی کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، آیت‌الله سید احمد خاتمی شب گذشته در همایش بیداری اسلامی که در مسجد صاحب الزمان باغ فیض اسلامشهر و در جمع مردم انقلابی این شهر برگزار شد اظهار داشت: مسلمانان جهان اسلام ‌یک مجموعه یکپارچه هستند و از نظر قرآن این امت، یک امت واحده و متحد هستند بنابراین موفقیت جهان اسلام، موفقیت ماست و شکست جهان اسلام، نیز شکست ما می‌باشد.
خاتمی با اشاره حمله صرب‌ها به مسلمانان بوسنی و هرزه‌گوین گفت: ما نمی‌توانیم نسبت به سرنوشت مسلمانان دیگر در اقصی نقاط جهان بی‌توجه باشیم، تردید نداشته باشید که بیداری اسلامی امروز در کشورهای جهان، قطره‌ای از زحمات شما مردم دلیر و آزاده و انقلابی ایران اسلامی می‌باشد و نتایج این بیداری اسلامی نیز نصیب مسلمانان و غیر مسلمانان هم شده است و جنبش وال استریت نمونه بارز آن می‌باشد که، امان غربی‌ها را بریده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: پیام مردم این است که با ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار می‌توان ایستاد و حق را از ظالم گرفت و امروز موجی که شروع شده خاموش شدنی نیست و بیداری اسلامی برگرفته و کپی شده انقلاب اسلامی ایران است‌.
وی تصریح کرد: آنچه که در 9 ماه گذشته از آغاز بیداری اسلامی اتفاق افتاده، نتیجه حضور انقلاب اسلامی در منطقه و حتی در اقصی نقاط جهان می‌باشد‌.

*مصر به حیاط خلوت آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است‌

خاتمی گفت: ما هیچ وقت از اول انقلاب تاکنون، در هیچ کشوری مداخله نظامی نداشته‌ایم، اما آمریکا در طی 50 سال گذشته، به بیش از 50 کشور لشکر‌کشی کرده و دست به حمله نظامی زده است، به طور مثال امروز مصر به حیاط خلوت آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است‌.
سخنران همایش بیداری اسلامی افزود: قصه بیداری اسلامی این است که همگان باید این پدیده بی‌نظیر قرن را بشناسند و  بشریت باید در برابر استعمار و استکبار بایستد و مقاومت نماید‌.
وی در ادامه اظهار داشت: بعضی‌ها با این همه نشانه و اثر باورشان نمی‌شود که بیداری اسلامی در اقصی نقاط عالم اتفاق افتاده، آنها این بیداری اسلامی را به بیداری انسانی تعبیر می‌کنند و خود را به خواب غفلت و نادانی زده و می‌گویند مردم عرب با این بیداری به جان همدیگر افتاده‌اند، آنها هنوز قبول نکرده‌اند که مردم عرب به جان دیکتاتورها و مستکبران افتاده‌اند.

*شروع بیداری اسلامی از کجا بود

خاتمی افزود: مردم کشورهای اسلامی انقلابشان را از نماز جمعه‌ها شروع می‌کنند و اگر این بیداری اسلامی نبود، آنها قیام‌های خودشان را از میادین و اماکن دیگری شروع می‌کردند، غربی‌ها خوب فهمیده‌اند که این بیداری اسلامی است، وقتی که عبدالجلیل نفر اول لیبی اعلام می‌کند قوانین ما بر اساس قوانین اسلامی خواهد بود، نشان از تأثیرگذاری اسلام در آن کشور می‌باشد‌.
وی گفت: امام خمینی (ره) در 11 فروردین ماه سال 1358 فرمودند، جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کمتر و آمریکا و دست نشانده‌های آن خوب این مطلب را درک کردند و برای جلوگیری از این کار طرح‌ها و نقشه‌های زیادی را کشیدند و بارها با عناوین و اشکال مختلف سعی کردند نظم و امنیت حاکم بر کشور ما را برهم بزنند، که به خواست خداوند در این کار ناکام مانده‌اند.

*طراحی فتنه 88 و نقش آمریکایی ها و کشورهای منطقه

خاتمی تصریح کرد: در 25 بهمن ماه سال 89 غربی‌ها شیطنت کردند و جدولی را که آمریکا آن را طراحی کرده بود و سران فتنه آمدند و خانه‌های آن را پر کردند، آمریکائی‌ها و غربی‌ها گفتند که ملت ایران این را خواسته و ‌علیه نظام و انقلاب اسلامی تجمع کردند در حالی که تجمع 6 هزار نفری برای براندازی نظام  بسیار ناچیز و ابلهانه می‌باشد‌.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور اتحادیه عرب در پشت سر اسرائیل و آمریکا برای مقابله با سوریه گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی ایران طرفدار اصلاحات اسلامی در سوریه بوده و خواهد بود اما روح قصه سوریه به 2 چیز است یکی برخورد با جمهوری اسلامی ایران و دیگر اینکه شکستن مقاومت ملت مسلمان در مقابل رژیم صهیونیستی، خانه مسلمانان فلسطینی سوریه بوده و این کشور حلقه و اصل جهت کمک به فلسطینیان می‌باشد‌. 
سخنران این همایش در ادامه سخنانش بیان داشت: بیداری اسلامی امان دشمنان اسلام و آمریکا و رژیم صهیونیستی را بریده است، بخشی از حرف‌های مردم آمریکا و معترضان به دولت این کشور این است که، چرا پول مردم آمریکا توسط دولت‌مردان آمریکا صرف برهم زدن نظم و امنیت دیگر کشورها می‌شود در حالی که مردم این کشور با مشکلات اقتصادی بی‌شماری دست و پنجه نرم می‌کنند.
خاتمی تاکید کرد: آمریکا و کشورهای همپیمانش چند سیاست دارد که جهت جلوگیری از پیشرفت بیداری اسلامی آغاز نموده‌اند، اول اینکه از دیکتاتورها تا آخرین لحظه حمایت می‌کنند، حمایت از حسنی نامبارک و حمله ناتو به مخالفان قذافی از جمله نشان‌های آشکار این حمایت است.

*سیاست های آمریکا در قبال ایران و منطقه

وی ادامه داد: سیاست دیگر این که سوار برموج بیداری شده و این حرکت اسلامی را به بیراه و گمراهی بکشانند و روی کار آوردن شورای نظامی در مصر پس از برکناری حسنی مبارک نمونه این اقدام می‌باشد.
خاتمی افزود: به دست گرفتن نبض این جنبش‌ها و حرکت‌های اسلامی، تهاجم فرهنگی است، که در دستور کار آمریکا است و  دخالت در تدوین قانون اساسی کشورهایی که در آنها انقلاب رخ داده از دیگر سیاسیت‌های استعمارگران آمریکایی است.
این اندیشمند اسلامی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری درباره حمایت از بیداری اسلامی بیان داشت: این بیداری اسلامی، بیداری مصنوعی نیست و از عمق جان مردم  به وجود آمده است و مردم در برابر استعمار ایستادگی و مقاومت می‌کنند‌.
خاتمی گفت: پیش‌بینی تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی دور از انتظار نیست و آمریکا و همه‌ دست نشانده‌های استکبار جهانی، همه این دشمنی‌ها و مخالفت‌ها را از ایران می‌دانند و امروز جمهوری اسلامی ایران خار چشم دشمنان و استخوانی در گلوی آمریکا شده است .

*با جان و دل تابع ولایت وفقیه باشیم

وی تاکید کرد: آنهایی که متدین هستند و ولایت فقیه را قبول کرده‌اند، باید با جان و دل تابع ولی فقیه باشند و آنهایی که اعتقادی به ولایت فقیه ندارند و عزت ایران را می‌خواهند، بدانندکه عزت امروز ایران به عزت ولایت فقیه وابسته است و عزت امروز ایران، عظمت اسلام عظمت این نظام، با حمایت همه جانبه از ولایت فقیه و رهبری می‌گذرد.
خاتمی با اشاره به احادیث و روایت بزرگان دین گفت: امروز جهان به سویی می‌رود که عصر افول و سقوط مستعبدین و استعمارگران است و پایان خط  این حرکت‌ها  ظهور آقا امام زمان (عج)  است.
شایان ذکر است که نخستین همایش بیداری اسلامی در شهرستان اسلامشهر توسط بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج و بییداری اسلامی شهید بهشتی، بخشداری مرکزی و فرمانداری شهرستان اسلامشهر و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه سیدالشهدای اسلامشهر، برگزار شد و مورد استقبال اقشار مختلف مردم منطقه و مسئولان و روحانیون و بسیجیان این شهرستان قرار گرفت و حاضران با شعارهای ای پسر فاطمه آماده‌ایم، آماده – الله اکبر، خامنه‌ای رهبر – مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل سخنان امام جمعه موقت تهران را تأیید کردند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول